Ogólnie ocena bardzo pozytywna, auto bardzo bezpieczne, bogato wyposażone w komplet elektronicznych aniołów stróży /pomagają oj, pomagają/, pewnie zachowujące się na drodze, komfortowe, w sumie niezawodne. Polecam model Privillage z wnętrzem z Dynamique, głównie ze względu na rewelacyjne fotele przednie i bardzo bogate wyposażenie auta w cenie. Jeśli jesteś audiofilem zamów sobie za dopłatą radio z cd i zmieniarką marki Cabasse, naprawdę warto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mocny i dynamiczny, jak na diesla cichy, bardzo dobre przyspieszenia. subiektywne wrażenia z diesla są dużo lepsze, choć w papierach dane są bardzo podobee.
4,0
Skrzynia biegów
Znam lepsze, zaletą tej jest 6 biegów. Na 6-ym przy sporej szybkości jest bardzo cicho, zdecydowanie ciszej niż w benzyniaku przy tej samej prędkości.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi świetnie i jeździ pewnie, konieczne są dobre opony /latem 17" Continental, zimą 16" Dunlop/
Komfort
4,0
Widoczność
To jest moja druga Laguna II w wersji kombi /najładniejsze kombi na rynku/, do tyłu niewiele widać, cofanie tylko na lusterka i konieczne są czujki cofania w zderzaku
5,0
Ergonomia
W obu autach były fotele "kubełkowe" z wersji Dynamique, po prostu rewelacja po 1000 km trasy wysiadasz i nic nie boli. Standartowe fotele, tez spróbowałem, są niestety nie wygodne dla wyskich osób.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne komfortowe auto dla czerech osób, można nim daleko jechać
5,0
Wyciszenie
Cicho i komfortowo
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie miasto 8,0-9,0 lato-zima, trasa 7,0-8,0 spokojnie- szybko. Takie samo spalanie w benzyniaku 2,0 ide tyle tylko że cena paliwa inna. Serwis firmowy drogi ale dość dobry, można czasem korzystać z nieautoryzowanych warsztatów, choć tam zdarzają sie zabawne sytuacje /np. przyuczenie czujek w kołach po zmianie zima-lato trwające ponad dwie godziny z powodu braku firmowego aktywatora tychże czujek. W firmowym serwisie ta sama czynność trwa 15 minut/
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze wyważona cena do wielkości auta komfortu jaki zapewnia i jego wyposażenia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów spalił się jeden palnik ksenonowy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ogólnie niezawodne oba auta 2,0 ide przebieg 80 tys. 2,2 dci dotychczasowy przebieg 100 tys. Po 90 tys. W dieslu konieczna wymiana elementów zawieszenia przedniego /sworznie wachaczy, końcówki w układzie kierowniczym/ Biorąc pod uwagę masę auta 1,6T i stan naszych dróg wynik niezły.