Wadliwy plastikowy kolektor dolotowy nie powinien znaleźć się w tym samochodzie. Nie kupiłbym samochodu z taką wadą gdybym o niej wiedział. Kolektor dolotowy po awarii rozleciał się na drobne kawałki, których drobiny zostały wydalone do turbiny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prawdziwe 320 Nm i 110 kW. 10s do 100km/h, max 210km/h. Niesamowite przyspieszenie. Bardzo dobre spalanie przy energicznej jeździe.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą super szybko. Niestety należy sprawdzać olej. Nie hamować silnikiem do 4000 obr/min, grozi to uszkodzeniem łożyska przeciążonego biegu. Można hamować silnikiem do 3000 obr/min. ;-). Biegi 1 i 2 trochę za ktrótkie, zwłaszcza na zimowy sezon gdy trzeba dbać o nagrzeanie silnika. Na szczęście silnik jest szybko dogrzewany elektrycznie po uruchomieniu.
5,0
Układ jezdny
Super. ESP pozwala skontrować nagły pośliz spowodowany nieprawidłowo wyprofilowanym polskim zakrętem lub koleinami podłużnymi. Prowadzi się super. Koszt naprawy tylnej belki około 300zł/3 lata (2 tuleje metalowo gumowe).
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyny mankament to zaciek na przedniej szybie ze wzlędu na źle dobrane przednie wycieraczki, poza tym folele oraz kierwonica są regulowane w wielu płaszczyznach.
5,0
Ergonomia
1200km nie powoduje zmęczenia (oczywiście na A4 lub A2). 12 godzin jazdy i można jeszcze zagrać w piłkę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa super jednak w zimie warto zaniżyć temperaturę o 2stC a w lecie podniejść ją o 2stC aby spowolnić regulację temperatury do wartości zadanej. Odmrażanie szyb w zimie jest niezastąpione.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Fotele bardzo łatwo zdemontować i bagażnik robi się ogromny.
4,0
Wyciszenie
Czasami slychać stuki spowodowane złym wykonaniem łożysk \"McPersonów\".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie:
5.8 trasa (ciągła jazda 100 - 130km/h)
7 (ciągła jazda 130 - 160km/h)
9 (kręcenie do 4000 obr/min, miasto) l/100km.
Koszty dodatkowe to około 600zł/rok - pokryczie kosztów napraw usterek.