Dwie drobne uwagi - przy wzroście 195 to jednak troche za mały samochód. Konstrukcja środkowego słupka utrudnia wsiadanie i wysiadanie przy maksymalnie odsunietym i obniożonym fotelu. Do 185 mankamentu nie ma...
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocy ile trzeba. Mój egzemplarz został leciutko tunowany na 180km i + 30 moment i to jeszczew salonie (auto demo). 7,9s od 0 do 100
3,0
Skrzynia biegów
Po bardzo precyzyjnie dzaiałających skrzyniach w niemcach trzeba się przyzwyczaić do nieco wolniejszego przełączania. Same przełożenia bez zarzutu
4,0
Układ jezdny
Nastawiony na wygodę i pod tym względem doskonale. I tu znów przesiadka z sztywnych niemieckich wozów albo taczek (Altea) wymaga przyzwyczajenia. Dzięki ESP auto jest kontrolowalne w zakrętach ale zdecydowanie gorzej na koleinach i polskich wyboistych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Parktonik pomaga:)
4,0
Ergonomia
Inaczej niż w niemieckich i to wymaga przyzwyczajenia potem jest już ok nie ma się do czego przyczepić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy climatronic
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po Mondeo wszystko jest małe oprócz autobusu. Ale muszę zaznaczyć że mam inna perspektywę mając 195 cm wzrostuCo ciekawe bagażnik mimo że mniejszy daje się znakomicie zapakować dzięki otwieranej tylnej szybie
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze nawet przy 180km/h. Silnik nawet zimny nie można poznać że to diesel będąc wewnątrz auta
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisu poza przeglądami nie robiłem żadnego. Na gwarancji jedna naprawa (wymiana modułu ESP w ramach akcji serwisowej). Drogi olej do tego motoru z FAP. Niestety silnik pali sporo w mieście między 8-9 litrów ale tyle koni trzeba jakoś wyżywić
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak ale - kupiłem auto od pierwszego właściciela (w rodzinie), który miał problem ze sprzedaniem. Kosztowało nieco ponad średnią 35k ale miało tylko 68k przebiegu! i było z pewnego źródła. Po trzech latach sprzedałem za 20k i to z wielkim bólem serca:)
Dla porównania cena tego auta z salony 117 tyś po rabacie 107 tyś bo dostałem wszystkie rachunki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tuleje z tyłu tylko przy 90 tyś ale to zasługa naszych dróg. Nie miałem jeszcze auta któremu by nie trzeba było robić czegoś w zawieszeniu co jakieś 20-30 tkm
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak. nawet FAP czyści się sam
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi FAP 175KM 129kW
[l/100km]