Silnik silnik i jeszcze raz silnik. Do tego prawie maksymalne wyposażenie. Ale za miękkie zawieszenie i braki w oferowanej przestrzeni.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie jeździłem jeszcze tak cichym dieslem. Rozgrzany nawet z zewnątrz nie brzmi jak diesel. w środku słychać niewiele. Ford nie ma startu, 2.0 TDI brzmi przy nim jak sieczkarnia. Elastyczność niesamowita, przyspieszenie rewelacja. W stosunku do mondeo jest 60 km więcej i 200 kg mniej. 8,4 do setki i 230 km/h. Silnik to najmocniejszy element tego wozu. 2.0 TDI nie ma do niego startu. Rozrząd na łańcuchu, i zero problematycznych dwumas. W Fordach i VW niestety to problem.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę mało precyzyjna (mam też VW Golf V z 6 biegową) i długie przełożenia trzeba się chwile przyzwyczaić.
3,0
Układ jezdny
Coś za coś. Miękko ale czasami mało precyzyjnie. Renault jest dobry na autostrady. Zawieszenie wybierając nasze polskie dziury daje jednak poczucie utraty kontroli nad torem jazdy w zakrętach. Wszystko do opanowania poza tym pomaga ESP. Porównując do moich poprzednich auto to jednak najlepsze zawiechę na nasze drogi maja Fordy i Volvo. VW niestety jest dla mnie za twarde
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w kombi do tyłu gorzej pomagają czujniki.
3,0
Ergonomia
Cóż. Ten samochód trochę udaje klase średnia. Dzisiaj takie wnętrze ma przeciętny kompakt. Mam prawie 2m wzrostu i samochód jest nieco przyciasny. Pozycja za kierownica niby ok ale mam problem żeby wsiąść i wysiąść, przez wychodzący do przodu słupek B. Poza tym małe fotele - krótkie opacie i siedzisko w porównaniu do Mondeo i VW. Za to dostęp do przełączników biegów itp jest dobry, wskaźniki czytelne. Szkoda że włącznik elektormagnetycznego hamulca nie został zrobiony na środku tylko po lewej stronie...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
z małym minusem. Szkoda że nie mam elektrycznie ogrzewanej przedniej szyby. Poza tym dwustrefowy klimatronik z opcją antyalergiczna i chłodzony schowek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze z wyjątkiem wsiadania i wysiadania na fotel kierowcy. Pasażerowi nie przeszkadza koło kierownicze. Zaznaczam ja mam 2m wzrostu i daleko odsunięty i obniżony fotel. Niestety w Lagunie III jest dokładnie tak samo. Z tyłu... no cóż w Mondeo pojada 3 dorosłe osoby. W lagunie może dwie i to nie maja za dużo miejsca na nogi. Na szczęście dzieciaki nie narzekają.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Powyżej 170 szumią relingi. Nie jeździłem tak cichym dieslem, który brzmi jak benzyna :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w Reanult są koszmarnie drogie, na szczęście nie trzeba z nich korzystać. Części nie wiem jeszcze żadnych nie potrzebowałem. Spalanie nie jest takie małe ale ze względu na dwie rzeczy. Silnik jest cichy i człowiek zapomina zmieniać biegi na wyższe...po drugie wszędzie teraz remonty i większość zamiast jechać się stoi. Ja lubię szybko jeździć w trasie (140 - 170 kmh) wiec spalanie rzędu 4,8 nie jest dla mnie osiągalne. A sprawdzałem że da się i to osiągnąć jak ktoś chce się 80 kmh toczyć :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy 117 000 pln.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam to auto od 6 mc, poprzednio od wyjazdu z salonu używał je mój brat. Samochód miał 4 lata gwarancji i jedyna naprawa to wymiana chipa ESP.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 175KM 129kW
[l/100km]