Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Kombi

Kuba83, 11 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna II Kombi 2.0 dCi 150KM 110kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Można być naprawdę spontanicznym jeśli chodzi o wyprzedzanie i pomijając, że jest to bezpieczne, sprawia naprawdę DUŻO frajdy :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Skrzypią szyby
Inne : Słaba antena
4,0
Całokształt
Niska cena zakupu, jakość wykończenia słaba, dobre opinie o Lagunie po lifcie z tym silnikiem bez filtra, jazda przyjemna, ekonomiczna. Ceny części bardzo niskie(amortyzatory przód KYB 210zł sztuka). Wygląd to oczywiście kwestia gustu, mnie się podoba. Przestrzeń pasażerska i bagażnik super. Ze wszystkich plusów i minusów wyłania się samochód, który przy posiadanych przeze mnie funduszach wybrałbym ponownie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super. To mój pierwszy diesel i na początku trudno było mi się przyzwyczaić do charakterystyki. Gdy turbo wkracza do akcji auto przyspiesza bardzo sprawnie. Sprint od 0-1.. nie jest jego domeną, ale nadrabia elastycznością. Jak na diesla cichy(miałem styczność z 1.9TDI130 i 2.0TDI140 pompowtr.) i w porównaniu do nich jest dużo lepiej. Nie trzęsie się a po rozgrzaniu i w czasie równej jazdy nie sposób zgadnąć, że to ropniak. Mocy ma pod dostatkiem do absolutnie bezstresowego wyprzedzania.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje wg mnie idealnie. Dźwignia chodzi lekko i zawsze trafia tam gdzie powinna. Nie mam żadnych zastrzarzeń na tle poprzedniego Punto, czy Yarisa II i ostatniego Swifta, które też posiadam. Zestopniowanie...charaterystyczne. Na jedynce nie dzieje się prawie nic nawet jak mocno tego chcemy, dwójka podobnie choć trochę lepiej. Prawdziwa zabawa zaczyna się od trzeciego biegu gdzie auto naprawdę ma kopa. Czwórka dokładnie to samo. Piątka też wystarczy do wyprzedzania. Szóstka od 80km/h nadaje się do jazdy i bardzo obniża zużycie paliwa.
3,0
Układ jezdny
Po przesiadce z aut 2 klasy niższych spodziewałem się większego komfortu ale nie jest źle. Zakręty przejeżdża bez niespodzianek. W każdym razie pląby z zębów nie wypadają a i lusterkami na zakrętach też się nie podpiera...
Komfort
4,0
Widoczność
Poprzedni jeździłem autami klasy miejskiej i na ich tle jest oczywiście trochę gorzej ale nie mam większych problemów z manewrowaniem.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Brak problemów z obsługą. Uchwyt schowka mógłby jednak być bliżej kierowcy. Schowek w desce duży, w podłokietniku jeszcze większy, te w drzwiach też spore. Miejsce na telefon komórkowy bez problemu znajdzie każdy. Obsługa radia pilotem umieszczonym za kierownicą szczerze bardziej mi odpowiada niż w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. Choć nie znam samochodu gdzie byłoby inaczej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 194cm wzrostu i miejsce kierowcy jest wygodne, pasażer obok ma też dużo przestrzeni. Z tyłu jest naprawdę szeroko(duży fotelik dla dziecka + 2 szczupłe osoby mogą jechać w trasę. Miejsce na nogi z tyłu? Gdy fotel ustawiony jest pod mój wzrost z tyłu dziecko(2 lata) w foteliku lekko dotyka fotela mając praktycznie wyprostowane nogi. Nie jest to Superb który bije go na głowę miejscem ma kolana ale przegrywa na szerokość, Avensis i Accord też mają węższe wnętrza.
5,0
Wyciszenie
Przy zamkniętych szybach nie słychać szumu wiatru i dźwięku silnika do całkiem sporych prędkości. Przy 190km/h można normalnie prowadzić rozmowę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę raczej spokojnie, trasy krótkie, autostrady jeszcze nie odwiedzałem. Czyli przejazdy przez miejscowości, trochę ok 30% terenu zabudowanego, dużo hamowania silnikiem i wychodzi mi ok 6.3L. Dane z obliczeń nie komputera, który przekłamuje u mnie o ok 0.3L co ciekawe zawsze ZAWYŻAJĄC wynik. Komp pokazuje 6.7 - obliczone 6.4, innym razem pokazuje 6.4 - tankowanie 6.1. Jak na masę przekraczającą 1500kg wynik uznaję za świetny, zwłaszcza, że gdy wyprzedzam lubię wykorzystywać całą moc silnika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po lifcie i z tym silnikiem jest naprawdę dobrze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szyby z przodu skrzypią tak, że wstyd otwierać okna przy ludziach wokół. Radio fabryczne Cabasse bardzo słabo wyłapuje stacje radiowe, czemu zapewne winna jest antena ,,wkomponowana\" w tylną boczną szybę, plastiki skrzypią, klamki i tworzywo przy sterowniku szyb obłażą jak wąż...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mało nim na razie przejechałem. Ostatnia wizyta w serwisie wykazała wyciek w okolicach turbiny, bądź z samej turbiny, wkrótce okaże się czy to coś poważnego. Auto nie kopci nawet przy maksymalnym depnięciu w gaz, pracuje praktycznie bez żadnych wibracji, przyspiesza bez szarpania, więc zakładam, że praktycznie nienaprawialne wtryskiwacze piezo są w dobrym stanie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna II Kombi 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna II Kombi