Nie jest to samochód bez wad, ale nie ma ich aż tak wiele. Jedynie trzeba wyłączyć słuch na trzeszczenie tapicerki :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość, dość. Minus to standard wymiany turbiny w okolicach 180-200kkm, traktować to trzeba jak klocki czy tarcze
4,0
Skrzynia biegów
Mam 6 biegów tylko troszkę czepiam się stopniowania do jazy na miasto. Ale na trasie bajka
4,0
Układ jezdny
Dobrze leży, dobrze się prowadzi. Ale gumy tylnej belki to spory minus. Jednak wymieniając na oryginały problem nie pojawia się zbyt szybko.
Komfort
4,0
Widoczność
W nowym samochodzie nigdy nie będzie doskonała bo bezpieczeństwo (grube słupki) na to nie pozwolą!
4,0
Ergonomia
Przyzwyczajony do renault. W końcu już 3 - mi leży!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima delikatna nie to co VW, brak tylko nawiewu na tył i to jest minus
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla przedniego rzędu super, tył trochę gorzej. Nie jest to limuzyna. Dla rodziców z dziećmi nie mam zastrzeżeń.
4,0
Wyciszenie
Moim zdaniem BDB, do doskonałego braknie. Ale cichszy niż mondeo MK4
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobre spalanie na trasie średnio wychodzi 6-6,5l/100km w mieście przy krótkich jazdach już gorzej bo trzeba się liczyć nawet z 8 litrami
Koszt serwisowy przy moich przebiegach to tylko 4gr/km
4,0
Stosunek jakość/cena
Wygodne, dość pakowne ale trzeba pogodzić się z trzeszczeniem, rysującymi się plastikami. Mechanicznie znośnie. Elektronicznie PH2 już też, choć w PH1 1.8 benzyna nie było problemów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ja nie miałem jako takich, przy 200-220kkm zawsze coś się znajdzie więc powoli coś tam się wymienia ze zużycia?
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Standardy dla modelu czyli gumy tylnej belki. Orygiały dobrze, zamienniki średnio.
Turbo koło 180-200kkm, dwumasa zależnie od stylu jazdy i przebiegów to tak 200-250kkm
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]