Układ hamulcowy
: po pierwszej jeździe zaskoczyły mnie hamulce, działają szybko i są bardzo wydajne... wypadły dużo lepiej niż w moim poprzednim samochodzie :) Audi a6
5,0
Całokształt
ogólnie samochód świetny, bardzo bogato wyposażony, elegancki i wygodny. w czasach gdy góruje hołd marek niemieckich ten samochód jest dobrą alternatywą, dla tych którzy chcą mieć coś innego. renault daje więcej za mniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik bardzo ładnie pracuje i nie jest zbyt głośny, choć wiadomo że diesel jest głośniejszy od silników benzynowych. Silnik bardzo elastyczny dzięki turbinie i wysokiemu momentowi obrotowemu już przy niskich wartościach obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Sześć biegów mówi za siebie. Biegi są troszkę krótsze niż w skrzyni pięcio biegowej, co powoduje częstszą pracę lewarka zmiany biegów, mi osobiście to nie przeszkadza. na autostradzie wrzucasz szóstkę i pochłaniasz kilometry :)
5,0
Układ jezdny
co do układu jezdnego tez brak zastrzeżeń. wiadomo nie jest to samochód do sportowej jazdy, ale i tak przyjemnie się go prowadzi.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra widoczność, kierowca może podnieść lub opuścić fotel i tym samym można wyregulować sobie pole widzenia. jak to bywa z samochodem w nadwoziu kombi tylna szyba jest tam gdzie się kończy samochód więc łatwo parkować. przednie słupki nie przesłaniają widoku z przodu, ogólnie bardzo dobra widoczność.
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, nie ma za wielu guzików i pokręteł więc można szybko przyswoić sobie ich umiejscowienie i wykonywać czynności zmiany temperatury bez spoglądania na kokpit. ułatwia nam to wszystko klimatronik dwustrefowy, który włącza i wyłącza odpowiednie nawiewy i ich siłę. również pilot radia umieszczony przy kierownicy nie zmusza kierowcy do spoglądania na radio, a jego wyświetlacz jest umieszczony na środku w górnej części deski rozdzielczej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
doskonałą robotę odwala tu dwustrefowy klimatronik, który wszystko robi za nas, my tylko musimy mu powiedzieć w jakiej temperaturze czujemy się dobrze. dla bardziej gorliwych jest możliwość manualnego ustawienia parametrów, ale kto by się w to bawił...
regularnie serwisowana klimatyzacja będzie nam długo służyła.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
co do przestrzeni to tej też nie brakuje w tym samochodzie, kierowca jak i pasażer mają sporo miejsca na nogi i siedzi się wygodnie, na tylnej kanapie również nie można narzekać na brak miejsca, choć podróżując w 5 osób z pewnością nie będzie tak komfortowo jak podróżując w 4 osoby...
5,0
Wyciszenie
może nie jest to i mercedes, ale ten samochód jest wystarczająco dobrze wyciszony, aby czuć się w nim dobrze. przy jeździe z większą prędkością poziom hałasu w kabinie jest również na dobrym poziomie i nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na swoje gabaryty i masę to spalanie również jest na przyzwoitym poziomie, oczywiście nie można oczekiwać od samochodu że będzie jeździł na oparach...
jazda w mieście i w korkach ciągnie za sobą wyższe spalanie dochodzące nawet do 9-10 litrów na 100km, ale samochód szybko nadrabia to jazdą poza miastem, gdzie spalanie spada.
nie oczekujmy że taki samochód będzie palił nam 5-6 litów w ruchu miejskim, ponieważ jest to nierealne.
5,0
Stosunek jakość/cena
stosunek jakość cena, tu renault również na swoje plusy. jest na pewno tańszym samochodem od swoich niemieckich konkurentów, ale z pewnością dorównuje im jakością, a można nawet by się pokusić o stwierdzenie że je bije. renault daje dużo bogatsze wyposażenie. w porównaniu vw passat siedzenia skórzane są w wersji highline, która jest njabogatszą, a w lagunie już sa w wersji privilege, a jest jeszcze wyższa initiale paris...
samochód z pewnością dużo traci na rynku wtórnym, ale oznacza to że i przeciętny kowalski może mieć dobrze \"wypasione\" auto za mniejsze pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie mnie osobiście nie zawiódł mój samochód, przy rocznej eksploatacji nic się nie popsuło. każdy drobiazg i detal działa jak należy, a samochód ma już 4 lata...
czasy że renault robił niedopracowane samochody już chyba minęły :) ja jestem osobiście dobrej wiary
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tutaj również nie było niespodzianek, żadnych poważnych usterek również nie zanotowałem.
samochód daje mi znać że trzeba się zabrać za półosie, ale to jest przecież element który się zużywa i wymienia, więc jednym słowem 0 usterek i tych poważniejszych i mniej ważnych.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]