Silnik
: Dobry doładowny silnik 1,9dci z turbo 120 Koni . Dodam że przeżyłem w tym aucie wiele tak jak i wiele nim przejechałem,jestem zadowolony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Bardzo dobry,nie raz uniknołem poślizgu,ładnie wyrównał.
Karoseria
: Ładna linia
Inne
: Dosyć przyjemne auto,nie zapomnę go gdy był nowy i nim jeździłem.
4,0
Całokształt
Może zrobimy nim 200 tyś i sprzedamy,kupimy coś innego. Brak przywiązania do marki. Nie podobała mi się też obsługa w Serwisie Renault : Po tym jak odłączy się akumulator koduje się radio,jeździłem ponad 50 km aby mi je rozkodowali i kazali jeszcze płacić,poprosiłem o kod,dostałem,nie zapłaciłem i postawiłem sprawę jasno. Ogólnie cała rodzina jest zadowolona. Dodam że do 80 tyś km ten samochód był serwisowany ale także był używany na wysokich obrotach. Cieszę się że nie jest tak awaryjny :)/
Wrażenia
4,0
Silnik
Posiadam Lagunę od nowości.
Kupiliśmy ją w 2004 roku w salonie w Słupsku.
Laguna była serwisowana do czasu skończenia się gwarancji. Silnik 1.9 Dci z doładowaniem 120 ps.
Od nowości nie było z nim problemu. Służy mojej rodzinie codziennie. Silnik był docierany w sposób zalecany przez sprzedającego. Były takie momenty w jego życiu że silnik pracował na wysokich obrotach podczas jazdy i używałem go dość ostro,teraz zmieniłem nieco sposób jazdy na bardzo łagodny. Pali mało jest dosyć kulturalny. Jeżeli ktoś kupi to auto w dobrym stanie od kogoś kto dbał o samochód kupi dobrze. Po 150 tyś km jesteśmy zadowoleni,zmieniliśmy dopiero amortyzatory 1 raz. 120 Koni jest wystarczające.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dosyć dobra,po 100 tyś mam problem z wbiciem wstecznego biegu,nie wiem co to jest,ale wbijam 1 która spokojnie wchodzi,i później lekko wsteczny. 6 Biegów rzadko kiedy przekraczam 130 km/h,przy 130 na 6 biegu spalanie zamyka się w 4,5 - 5,5 litrach w zależności od warunków.
4,0
Układ jezdny
Jestem zadowolony,słychać stuki i puki gdy zużyją się elementy zawieszenia,ale na Polskich drogach to norma szczególnie wiejskich. Do domu wracam drogą brukową około 1,5 km . Stuki są normalne w tym modelu. Układ kierowniczy do wymiany po 150 tyś. Koszt 800 regenerowany nowy do 1500 zł oba są dobre.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomimo czujników uderzyłem w słup i zbiłem światło.
Zasłaniał mi go słupek. Ale to chyba normalne że coś zawsze ogranicza widoczność.
4,0
Ergonomia
Przy spokojnej jeździe mało pali. Ze Słupska do Warszawy trasa około 467 km pół baku,gdybym jeździł tylko do rodziny przejechał bym na pełnym baku w dwie strony ! Jazda średnio ekonomiczna !
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko dobrze,brak podświetlania konsoli sterującej dwu strefowej klimy,ale da się przeżyć.
Na początku lekko przyciskałem wyświetlacz który zaraz potem zaczynał jednak świecić. Zmieniać filtry klimy i napełniać ją :) .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszytko ok !
4,0
Wyciszenie
Ok !
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie jest ok jak pisałem wyżej,powiem że Mama jest zakochana w tym samochodzie. Ja Jeździłem nim w dalekie trasy i się nie zawiodłem.
Jeżeli kupował bym używany kupił bym go z pewnej ręki ;) ,inaczej nie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dostaliśmy dobry kredyt przy wpłacie 50 %.
Początkowe utrzymanie go w Serwisie Renault było kosztowne,później jest już taniej. Sądzę że to standard na świecie ! Kto Dba ten ma ! Mało pali. Jako kombi dla 3 osobowej rodziny jest ok.
:) No cóż chyba zostaną mi same miłe wspomnienia po tym aucie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Układ sterowania szybami działa.
Przednia prawa szyba miała tendencję do zacinania się. Teraz jest już z nią lepiej działa za każdym razem. Fotel po 140 tyś kierowcy nie zawsze dał się regulować w pionie,regulacja poziom ok. Regulacja w pionie też jest ok !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Układ zawieszenia stuki. Dobry samochód,trzeba tylko dbać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]