Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Kombi

Waldek, 5 lat temu
Silnik 1.9 dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 110KM 81kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobry, jeszcze stara generacja prostych diesli z układem commorail odpornym na syf na polskich stacjach.
Karoseria : Zero rdzy i tyle.
Zawieszenie : Bardzo "francuskie" czyli wygodnie zestrojone. Przy tym autem nie buja jak polonezem na zakrętach.
5,0
Całokształt
Polecam Renault Lagunę II po lifcie czyli z lat 2005 - 2007. To dobry i dopracowany samochód. Mit o jego awaryjności to jakaś bzdura. Winą należy obarczyć tych którzy kazali ludziom w dieslach 1.9 dci wymieniać olej co 30 tyś km. Przez to silniki te w końcu mając w misce olejowej smołę, a nie "smarowidło" czyt. świeży olej, padały. W dieslu, tym bardziej o nowszej konstrukcji wymiana oleju to podstawa i trzeba to robić co 10-12 tyś km. Ja tak czynię w moim aucie i przebieg mam już dość spory a usterek żadnych. Zresztą modele po liftowe Laguny II są chwalone w przeciwieństwie do modelu sprzed liftu o to że są dopracowane i trwałe. Nawet silnik 1.9 dci który występuje w dwóch odmianach mocy czyli 110 KM i 130KM to jak ktoś tu już napisał zupełnie inna bajka. Dla mnie ważne jest, że serwisowany odpłaca się niezawodnością. Przy przebiegu 300 tyś km wymieniłem dwumasę. Wcześniej jeździła oryginalna -proszę mi wskazać "niemca" w którym tyle wytrzyma dwumas. Wtryskiwacze i cały układ commonrail są w dobrym stanie, auto bez problemu odpala przy temperaturach poniżej -20 stopni. Turbo siedzi oryginalne. Świadczy to o tym, że ten prosty, 8 zaworowy silnik może, jęsli się o niego zadba, jeździć spokojnie do 500tyś km i więcej. Przykładem jest auto kolegi z tym samym silnikiem tylko o mocy 100 KM w modelu Traffic gdzie licznik wskazuje już 670 tyś km. Oprócz dwóch wymian turbiny i sprzęgła nic przy aucie nie robił. Dlatego z całego serducha polecam Renault bo to dobre auta. Laguna ma jakieś swoje małe bolączki, ale to nie to samo co VW silniki TDI czy TSI, które po przebiegach rzędu 30 -40 tyś sie rozsypują. Komfort auta jest duży, wnętrze laguny jest komfortowe, zawieszenie jest wytrzymałe, wymieniać trzeba jedynie co jakiś czas łączniki stabilizatora, oraz tarcze hamulcowe i klocki co jest normalną czynnością serwisową. Olej na nasz klimat polecam z górnej półki, 5W40 Valvoline lub Millers. Żadnych wynalazków Castrola czy Mobila, bo to gluty. Kupując Lagunę II warto też zerknąć na tylne tuleje belki, które są newralgicznym jej punktem i wymagają wymiany średnio co 100 tyś km. ( koszt zakupu tulei to 50 zł za sztukę) tragedia co? ;-) Wadą może też być fakt, że czasem haczy skrzynia biegów, tzn 5 bieg jeśli auto nie jest rozgrzane do końca, ale tu pomaga wymiana oleju na nowy i problem znika. Ja średnio wymieniam olej w skrzyni co 50 tyś km i mam spokój. Co do karoserii Laguny to jest ona dobrze zabezpieczona, więc nawet po dużych przebiegach nie ma na niej żadnych wykwitów rdzy. Zresztą niektóre elementy auta są plastikowe. Wykończenie jest na przyzwoitym poziomie, a po przebiegu 300 tyś fotele nie są powycierane. Stąd przestroga, jeśli tapicerka wygląda jak pomięty koc, to pewnie Laguna ma więcej jak 500 tyś km. Przecież często na zachodzie były to flotówki zajeżdżane do końca i brane przez polskich handlarzy za grosze do odpicowania. Jesli chodzi o elektryczny hamulec postojowy, to nie miałem z nim nigdy problemu. Odpuszczam go przy ostrych mrozach by elektronika na mrozie nie zgłupiała przy porannym uruchomieniu i po sprawie. Ten element psuł sie tylko tym, którzy mimo rad zostawiali w bardzo mroźne dni zaciągnięty hamulec na noc. Trzeba trochę myśleć i już. Co do wyposażenia to w zasadzie jest wszystko łącznie z dobrym sprzętem grającym, nawigację, climatronikiem, itd. Można by wymieniać w nieskończoność. Podsumowując polecam ten samochód, można go kupić za niewygórowaną cenę i cieszyć sie bezproblemową eksploatacją, pod warunkiem, że nie kupiliśmy jakiegoś badziewia bez historii serwisowej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Polecam każdemu 1.9 dci po lifcie tzn z lat 2005 - 2007. Dynamiczny i trwały wbrew obiegowym opinią buraków którzy kupili auto z floty z przebiegiem 700 tyś km.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem haczy, ale po wymianie oleju problem znika. Nie ma ideałów.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze tłumi nierówności. Super w dalszą podróż.
5,0
Karoseria
Zero rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - czyli pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze chłodzi i dobrze grzeje, bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, również tych z tyłu. Wygodnie się podróżuje, nikt nigdy nie narzekał na bolące plecy czy niewygodę wysiadając z auta po 1000 km podróży.
4,0
Wyciszenie
Kabina jest dobrze wyciszona, a silnik nie chodzi jak traktor - jak niemieckie TDI.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części za grosze, auto dużo nie pali jak na swoją masę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli auto jest zadbane to nic się nie dzieje, trzeba tylko wymieniać części eksploatacyjne. Z kolei mechanicy znają to auto od podstaw ze względy na jego popularność i ilość jeżdżących egzemplarzy po polskich drogach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po prostu brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna II Kombi