Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Kombi

Tobiasz, 6 lat temu
Silnik 1.9 dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 255 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 110KM 81kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Podobnie jak wielu użytkowników obawiałem się zakupu auta noszącego miano "królowy lawet". Potrzebowałem jednak w miarę młodego auta za nieduże pieniądze. Wybór padł na Lagunę II po lifcie z 2007r. z osławionym silnikiem 1.9 dci. Przed zakupem trochę poczytałem i wiedziałem już ze po 2005 roku model ten wyposażony był w silnik 1.9 dci w wersji 110 km i 130 km, który jest zdecydowanie lepszy niż jego pierwsza odmiana 120 km. Wersje 110 km i 130 km nie mają w zasadzie problemu z panewkami czy turbiną - to wszystko zostało poprawione. Zmiany względem wersji 110 km i 130 km to przede wszystkim: - pompa oleju na 24 zęby (stara miała 20 zębów), która daje lepsze ciśnienie - większa miska olejowa - poprawiony zawór EGR - zmodyfikowana odma - turbo chłodzone cieczą Moje aut ma 255000 km oryginalnego przebiegu i turbo jest zdrowe, wtryski też, a i dwumasa siedzi oryginalna. Zresztą auto kupiłem od osoby która miała Laguna w swoim posiadaniu 8 lat i na bieżąco auto serwisowała. I tu moje zdziwienie na twarzy sie pojawiło kiedy podczas rozmowy z poprzednim właścicielem stwierdził on, że przez cały okres eksploatacji wypalił jedynie dpf a tak wymieniała jakies drobiazgi, które się zużyły (czyt. nie zepsuły). Owszem na polskich drogach pan ten przejechał zaledwie 80 tyś km, ale kiedy je sprowadzał jako 2 latka z Francji samochód miał już na liczniku 150 tyś km. Wracając do moich spostrzeżeń po przejechaniu 25 tyś km w rok: wymieniłem dwukrotnie olej w silniku i komplet filtrów, tuleje tylnej belki (od nowości oryginalne), tarcze i klocki z przodu, łączniki stabilizatora, płyn w chłodnicy i olej w skrzyni biegów. We własnym zakresie wymieniłem też zębatkę w EGR za 30zł - rozbieralna i naprawialna rzecz a nie jak u innych całość do wymiany za kilkaset złotych. I to tyle. Samochód pali pomiędzy 6 - 6.5 litra ON. Jest wygodny i dynamiczny, ma dużo przestrzeni wewnątrz. Plus blachy że nie rdzewieje. Błotniki oraz klapa tylna z tworzywa. Dla mnie najważniejsze że mój model nie był bity stąd pewnie brak wykwitów w 11 letnim aucie. W lagunie doceniam też pełen wyposażenie o którym nie będe sie rozpisywał. Polecam to auto mimo mitów jakie wokół niego krążą. Jest proste jak konstrukcja cepa i każdy mechanik zna jego bolączki. W swoim życiu miałem już kilkanaście aut (w tym gównianego passata B6 i mercedesa w203 -szajs totalny) i śmiem twierdzić , że laguna pozytywnie mnie zaskoczyła.
Wrażenia
5,0
Silnik
W miarę dynamiczny i oszczęny.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Częsci tanie i są dostępne wszędzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna II Kombi