Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Kombi

Damian, 7 lat temu
Silnik 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 223 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna II Kombi 3.0 V6 24V 207KM 152kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Koszty utrzymania niższe od zakładanych
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Tylne czujniki parkowania
4,0
Całokształt
Przesiadłem się po dwóch Vectrach B. Posiadam egzemplarz z pierwszego miesiąca produkcji, przez 13kkm nie padło w aucie nic. Koszty utrzymaniu w porównaniu do opla są o dziwo na plus - pomijąc spalanie, chociaż nie jedno 2.0 potrafi zaskoczyć bardziej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trwały, jednakże trzeba lać mu 5W-50. Olej musi pracować blisko 100*C więc lanie 5W-30 co jest dość popularne, na pewno na dłuższą metę nie pomaga. Na minus cieknące plastikowe pokrywy zaworowe ( okolice 150kkm ). Przez temperatury na silniku najrozsądniejszą opcją są nowe. Z plusów rozrząd - bezpieczna wymiana co 100 000km, w cenie 1100zł. Spokojnie można to samemu ogarnąć. Miejsca więcej niż w większości kompaktów.
4,0
Skrzynia biegów
Minus dla reno za brak wymian oleju w skrzyni. Średnia granica padnięcia elektrozaworów ( średnia cena to 130$ za rostrę w USA i 1000zł u nas) które dobijają resztę skrzyni to 170kkm. Błędne koło - olej z całym szmalem wyciera elektrozawory, te podając ciśnienie od czapy uszkadzają tryby. Wszystkie opiłki docierają tarcze sprzęgłowe i kanaliki w sterowniku...itd...itd... Wymiana oleju po tym czasie głównie płucze skrzynię i uwalnia wszystko jeszcze bardziej w obieg. Dlatego polecam wymianę statyczną. Przejechać z 3kkm i wymienić uszczelki sterownia i 3 główne zawory a do tego zrobić dynamiczną wymianę oleju. Spokojnie w kwocie 1800zł z zakupami w usa można się zmieścić.
4,0
Układ jezdny
Typowy dla układów z belką z tyłu. Szału nie robi, do toczenia wystarczy. Przy wymianie tylnych tulei belki jeśli nie robimy tego samemu należało by mechanikowi patrzeć na ręce czy do wymiany używa ściągacza czy może wali młotkiem na oślep. Wtedy nawet tuleje OE długo nie pojeżdżą. Mogę dodać że Bilstein i Sachs ma bardzo przystępne ceny amortyzatorów.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 3.0 V6 - niskie
5,0
Stosunek jakość/cena
Zadziwiająco dobra
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Używanie zamienników powoduje jeszcze większą lawinę usterek niż nie wiele droższe części OE. Na wielki minus zabezpieczenie okablowania i chochliki z tego wynikające.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyły się

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 117

Renault Laguna II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Laguna II Kombi