Inne
: Pozytywnie zaskoczyło mnie wyciszenie wnętrza oraz pomysłowość łączenia elementów. Wszystko na zatrzaski. Bez śrub itp.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Komunikaty o nieistniejących awariach jak np. brak oleju :)
Zawieszenie
: Warto wymienić srężyny/amortyzatory na wzmocnione ew. tuleje Bilstein
5,0
Całokształt
Wspaniały samochód za umiarkowane pieniądze w porównaniu z rocznikiem i konkurencją popularych marek. Bardzo niedoceniony ze względu na obiegową opinie o awaryjności.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik jest nie do zajechania. Z 3 litrów jest wyciśnięte TYLKO ~210KM a w Nissanie gdzie bywa ten sam slinik wyciągają nawet 330KM, więc przebiegi po 500 tys km to norma, bez żadnych wycieków. Oczywiście o ile na czas wymienia się płyny i części eksploatacyjne.
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat SU1 (japoński) - żadnego szarpania, haczenia - chodzi jak zegarek. Dodatkwo opcja Tip-Tronic, autoadaptacja w zależności od stylu jazdy, pieknie działający kick-down, wciskający w fotel i t w rodzinnym kombi, budzi wyraz zazdrości na twarzy nie jednego kierowcy na drodze
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, zmienne wspomaganie dostosowujące się w zależności prędkości jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała jak i z tyły i na boki.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna dwustrefowa klimatyzacja. Jazda na trasie wakacyjnej przez 1500km to sama przyjemność.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i foteli przednich rewelacja, z tyłu trochę gorzej.
5,0
Wyciszenie
Niewiarygodnie dobrze wyciszony. W środku nie słychać ani silnika, ani szumu wiatru podczas jazdy. Do 130 km/h piękna błoga cisza.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu niestety MINUS. To samochód z tym silnikiem zdecydowanie na dłuższe trasy. Średnie spalanie z włączoną klimatyzacją to 10L/100km, niestety po mieście przy delikatnej jeździe na krótkich odcinkach i w korkach to 16-19L/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie kupicie tak zachwalanego ogólnie niemca lub japonczyka, zawsze będzie to bardziej starszy i zajechany szrot z kreconym przebiegiem. Naprawdę Warto Kupić Lagunę. Auto przestronne, odporne na korozję, dobrze zakonserwowane fabrycznie, przy tym częsci karoserii z aluminium lub plastiku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie nie jest drogo. Wiadomo, że serwisowanie Daewoo/Opla wyjdzie taniej, ale w porównaniu do komfortuy i wygodny, zdecydowanie taniej niż VW/Volvo. Warto wymienić zawieszenie na twardsze i wzmacnianie Sachs/Bilstein
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważniejsza usterka jaka mi się trafiła na przestrzeni ostatnich 85tys km to pęknięcie zbiorniczka od płycu chłodzącego na zgrzewie. Denerwujące bywają awarie cewek zapłonowych, ale jesli są nowe to gwaratują bezproblemową jazdę przez 100tys km. Komunikaty o błędach elektroniki są \"do przyzwyczajenie się\" i łatwego wyeliminowania
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 207KM 152kW
[l/100km]