Jak kolega już wcześniej wspomniał -auto psuje się mniej więcej 2x w miesiącu. Jedna z najbardziej ekstrawaganckich napraw jakie mnie czekały to m.in. skrzynia biegów (automat SU1). Łączny koszt: 8,797zł. Jeśli ktoś ma dużo pieniędzy, zdrowia, chęci i czasu, to niech kupi sobie Renault -mnie już przestały bawić ciągłe, nocne powroty do domu lawetą. Przed zakupem tego samochodu też uważałem, że to niemożliwe by Renault tak się psuło, że to tylko negatywna opinia rynku publicznego. Teraz już wiem, że nic bardziej mylnego! Znam wielu posiadaczy Renault i Ci co mogli -już dawno je sprzedali. Całe szczęście nie jestem już kolekcjonerem francuskich samochodów. Wyposażenie tego samochodu jest na bardzo wysokim poziomie -skórzane fotele, automatyczna klimatyzacja, el. panoramiczny szyberdach, elegancki wygląd i wiele innych atutów, które aż kuszą by kupić ten samochód! (i na to też się nabrałem) -wszystko fajnie lecz jak widać cały budżet finansowy poszedł w elektronikę i zabrakło pieniędzy na skrzynię i silnik. Jeśli możesz -nie kupuj tego samochodu. Uwierz, że to nie przypadek sprawia, że kilka razy w miesiącu widzisz holowaną lagunę, ludzi spychających Renault ze skrzyżowania, stojące na poboczu Renault z trójkątem ostrzegawczym ..-im naprawdę nie zabrakło benzyny. PS. JEŚLI KTOŚ MIESZKA W OKOLICACH WARSZAWY, TO PRZY GÓRCZEWSKIEJ WYPOŻYCZAJĄ LAWETY NA KTÓRE SPOKOJNIE WCHODZI LAGUNA KOMBI. 100ZŁ ZA DOBĘ. Co wyda się żartem -posiadając Renault przez 2 miesiące -3 tygodnie jeździłem autobusem -w drodze powrotnej kupowałem części do Renault i tak dostałem zniżkę na zakupy w InterCars! "RENAULT, SZTUKA TWORZENIA SAMOCHODÓW"
Wrażenia
1,0
Silnik
Po czterech latach eksploatacji silnik chodzi jak diesel.
1,0
Skrzynia biegów
Miałem nieprzyjemność eksploatować ów skrzynię i za jej naprawę zapłaciłem 9tyś zł. Serdecznie odradzam SU1 w Renault.
1,0
Układ jezdny
Notorycznie coś stuka i puka mimo ciągłej wymiany elementów zawieszenia. Tragedia.
Komfort
3,0
Widoczność
1,0
Ergonomia
Boczne, fotochromatyczne lusterka zdecydowanie utrudniają manewry nocą.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo wymiany filtrów kabinowych, zewnętrznych, to i tak ciągle parująca przednia szyba.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu osoba mająca 183cm uderza głową o podsufitkę. Wersja z el. szyberdachem.
1,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągłe awarie -jak nie skrzynia biegów, to elektronika, cewki zapłonowe, odklejająca się podsufitka, woda w reflektorach -przerażający samochód!
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Często padają silniki i skrzynie biegów. Nie mówiąc o całokształcie elektroniki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 207KM 152kW
[l/100km]