Oceniam samochód pozytywnie. Dobre wyposażenie za stosunkowo niską cenę zakupu na rynku wtórnym. Zakup nowego auta tej klasy jest sprawą wartą przemyślenia, mam na myśli wysoki spadek ceny i możliwe problemy ze sprzedażą. Opinia jest raczej negatywna francuskich aut, w tym modelu szczególnie tego o którym piszę. Choć w wielu wypadkach jest ona głoszona przez osoby, które nawet nie siedziały w tym samochodzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największą zaletą tego auta jest bardzo dobry silnik, małe zużycie paliwa, dobry moment obrotowy, bezawaryjny.
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętna skrzynia biegów, na tle silnika wypada słabo.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny dobry, wadą jest aluminiowe zawieszenie, wybijające się gumy tylnej belki.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Pomocą służą czujniki cofania. Jest ok.
5,0
Ergonomia
Jeden z ładniejszych samochodów w swojej klasie i roczniku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie jest na dobrym poziomie. Sprawna i raczej niezawodna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera jest zadowalająca. Przeciętna wielkość bagażnika. Łatwość powiększenia przestrzeni bagażowej.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta uważam za dobre, skrzypią plastyki wykończenia wnętrza, Wyciszenie silnika jest dobre, w czasie jazdy nie stwierdziłem uciążliwości w zakresie hałasu w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa biorąc pod uwagę moc i osiągi silnika oceniam jako bardzo dobre.Ceny przeglądów w serwisach Renault są wysokie, nie odzwierciedlają jakości usług. Proponuję dobre warsztaty prywatne specjalizujące się w naprawach samochodów francuskich.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość tego auta jest na plus w stosunku do ceny zakupu. Mamy auto średniej klasy za małe pieniądze, z dobrymi osiągami, jeżeli jest zadbane może nam długo i dobrze służyć. Proponuję jedynie omijać tzw. \"okazje\" i pojazdy powypadkowe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypienie okien przy ich otwieraniu, zwłaszcza w porze letniej, bez opadów.Pojawianie się na wyświetlaczu komputera informacji \"stop\" brak ładowania akumulatora, po czym wszystko wraca do normy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana poduszek mocujących silnik, w tym poduszki hydraulicznej, która w podróbce kosztuje około 300 zł. Łączny koszt wymiany około 800 zł z robocizną.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i T 16V 163KM 120kW
[l/100km]