Daję maksymalną ocenę, bo auto jest rewelacyjne w codziennym kontakcie. Wygodne, całkiem nieźle wykonane (prócz deski rozdzielczej) i sprawiające olbrzymią frajdę z jazdy. Często zmieniam auta ale Lodzia zostanie ze mną na dłużej. Oceniam ją lepiej niż Lexa IS300 i o dwie klasy lepiej niż Audi A4 B5 2.8 Quattro. Apeluję aby nie kupować tego auta w Polsce, warto wybrać się do starej EU i tam szukać zadbanego egzemplarza. Nie kupować aut najtańszych oraz powypadkowych, bo przy takiej ilości elektroniki w aucie to będzie finansowe samobójstwo tylko, że rozłożone w czasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Znakomity! Charakterystyka jazdy jakby taka trochę dieslowska. Do 3000 obrotów wrażenie jakby pod maską siedział jakiś max 1.8 a potem wciśnięcie pedału gazu przenosi nas do innej galaktyki. Dosłownie. Mam auto już kilka miesięcy i nadal nie mogę nacieszyć się jaką frajdę sprawia kickdown na 3 czy 4 biegu :)
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok. Jest precyzyjna i jakby taka mało francuska. Bardziej nieco przypomina mi skrzynie z VAG. Biegi wchodzą z przyjemnym klikiem, mogłaby by dłuższa szóstka. Zobaczymy jak z trwałością bo skrzynia PK6 to według opinii najsłabszy punkt tego auta pod względem wytrzymałości ale przecież zawsze można ją zmienić na PK4 od Megane RS, dołożyć półosie i mieć szperę za stosunkowo niewielkie pieniądze.
4,0
Układ jezdny
Od razu zaznaczam - Laguna GT to nie jest auto stricte sportowe! Zawias mimo, że całkiem twardy, bo obniżony o 10mm, nie zawsze nadąża za możliwościami silnika i chęciami kierowcy. Trzeba o tym pamiętać bądź trzymać ESP w pozycji on :) Bez kontroli trakcji auto miewa problemy z trakcją przy ostrym bucie na 1 i 2 biegu na suchym, a na mokrym to pewnie i na 4 :)
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko ładnie widać :) Fajna antyrefleksyjna szyba.
5,0
Ergonomia
Bardzo łatwo się wszystkiego nauczyć. Obsługa intuicyjna, tylko ten ręczny...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobre.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja się mieszczę, żona się mieści, dziecko się mieści. Mieści się nawet pies w bagażniku choć gdyby mówił to by pewnie utyskiwał, że nie ma zainstalowanych dedykowanych dla niego głośników w bagażniku :) A w Lexusie były.
4,0
Wyciszenie
Lexus był znacznie lepszy ale to jednak zupełnie inna półka. Generalnie nie jest źle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie stosunkowo niewielkie w porównaniu do frajdy jaką sprawia auto. Zdecydowanie tankowanie nie boli. Koszty serwisu na przyzwoitym poziomie, zawieszenie poza delikatnym obniżeniem - z seryjnej Laguny więc części multum i tanio. Moim zdaniem pod tym względem Lodzia zasługuje na najwyższą ocenę, choć rzecz jasna koszty utrzymania będą wyższe niż w Fiacie Panda. Spalanie 9,5l/100 - trasa przy tempomacie na 130, miasto od 11 do 18 litrów w zależności od nastawienia kierowcy :) Podobno fajnie się gazuje ale ja nie próbowałem bo do nabijania km mam auto służbowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
To jest super sprawa, że przez motoryzacyjne mity te auta potrafią być tak tanie! W cenie lekko powyżej 20tysi otrzymujemy świetnie wyposażoną limuzynę z potężnym sportowym akcentem. Ciężko znaleźć inne tak fajne auto w tej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 miesiące padł żarnik ksenonu. Poprzedni właściciel pozdrowił system HF (kupił karty dwuprzyciskowe - pewnie się poddał :) i navi słabo łapie fixa. Poza tym wszystko działa idealnie ale przy takiej ilości elektroniki w aucie spodziewam się, że coś się pewnie pojawi :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiłem zadbane auto z potwierdzonym, niewielkim przebiegiem. Bez żadnych wad mechanicznych, nic nie kombinowane i bez cudownej polskiej rzeźby artystów handlarzy-mechaników. Przez te kilka miesięcy nic się nie dzieje, oleju nie ubywa, nic nie stuka, żadnych błędów, żadnych checków. Nic. Jeżdżę kompletnie bezstresowo i bez problemu mogę zaufać Lodzi i jechać w trasę 1500km choćby dzisiaj.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
[l/100km]