Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Kombi

Zegarmistrz, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Laguna II Kombi 2.0 i 16V GT 205KM 151kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Genialne fotele, świetne brzmienie fabrycznego systemu audio Cabasse - wiem co piszę (w domu dobra lampa i dobry gramofon ;), korzystne koszty serwisowania we Wrocławiu. Silnik jest świetny ale to żadne zaskoczenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Jeśli samochodem buja na wolnych obrotach - na 90% do wymiany poduszki dolna i górna silnika, Trzeba też sprawdzić cewkofajki - bo uszkodzone poduszki to bardziej skutek niż przyczyna. Może komuś się przyda.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Na wakacje wygodnie można pojechać lub objechać 95% klientów (tych ewidentnie szybszych... z zaskoczenia). Zdarzają się pytania na następnych światłach typu "co ty tam masz pod maską?????" :))). Laguna III GT jest wyraźnie cięższa i przez to już nie tak zrywna. Nie bardzo jest na co zmienić taki wózek bez wydawania większej kasy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tu jednoznacznie max. Silnik jest jednym z najmocniejszych elementów tego auta do tego z tego co widzę jest niezwodny. W ciągu dwóch lat wymieniona zaraz po zakupie cewkofajka oraz poduszki mocujące silnik - to jednak było bardziej "sprzątanie" po poprzednim właścicielu.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj powinno być 4,5 bo jednka bywa że biegi wchodzą nieco zbyt opornie. Po namyśle w porównaniu do pierwszej opinii zaraz po zakupie miałbym o tyle inne zdanie ze zamiast dłuższej szóstki fajnie byłoby mieć... siódemkę:) Co do niezawodności - bez niemal bez uwag: w czasie przeglądu mechnik skomentował, że koło dwumasowe już jest troszkę luźne, ale można jeździć. W razie czego wymiana to jakieś 2,5kzł z robotą w dobrym nie-ASO.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie uniwersalne, ale bardziej na szybką podróż niż zabawę na torze, choć i tego póbowałem i da się. ESP dobrze ustawiony - reaz uratował bardzo podbramkową sytuację. Na tor - da się wyłączyć :). Po 100tys. km wymiana amortyzatorów przednich - koszt z robotą poniżej 950zł. Klocki hamulcowe wymieniłem na EBC Green Stuff - jest sporo lepiej niż zużyta seria, ale zdarza im się popiskiwać.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag, w dodatku gigantyczny szyber dach sprawia że do góry widać równie dobrze jak we wszystkich innych kierunkach. W przypadku gdyby zaczęły wam wolno chodzić wycieraczki - jedźcie do serwisu na przesmarowanie łożysk. Ja zagapiłem się i musiałem szukać nowego silniczka do wycieraczek (600zł z robotą) - to jednak też trochę włąsne lenistwo a trochę sprzątanie po poprzedniku.
5,0
Ergonomia
To genialne auto pod tym względem - wiele rzeczy po prostu robi za ciebie. Karta hands free, kierownica i pilot do radia są super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo dobrze - zwłaszcza ogrzewanie błyskawicznie nagrzewa samochód, ale nic dziwnego przy takim apetycie na paliwo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Laguna Kombi ot przestronne auto choć w wersji z szyberdachem przestrzeń nad głową na tylnych fotelach jest nieco ograniczona. Bagażnik tez mógłby być nieco większy. Dałbym 4,5 gdyby była taka opcja.
4,0
Wyciszenie
Tutaj też byłoby 4,5 - przy autostradowych prędkościach mogłby być nieco ciszej. Dźwięk silnika nie jest jakiś szczególnie wyrafinowany, choć nie nieprzyjemny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj więcej punktów niż poprzednio (niedługo po zakupie) - zużycie paliwa jest w prawdzie wysokie, natomiast pozostałe koszty utrzymania oraz ceny części i robocizny w dobrych warsztatach nieautoryzowanych bardzo pozytywnie zaskakują - zwłaszcza jak miało się poprzednio Opla. W ASO tylko to co niebędne - bo tam już tak tanio nie jest.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj powinno być 6 zważywszy ile mnie to auto kosztowało :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymieniłem od zakupu: ze względów kosmetycznych listwy zgarniające (utlenia się wkłądka aluminiowa i robi się brzydki purchel), 2 poduszki silnika i jedna cewko-fajka, silnik wycieraczek (do uniknięcia) i akumulator (na wyrost).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy nie stanęło z powodu awarii. Drobiazgi oczywiscie się zdarzały - vide powyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V GT 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna II Kombi