Inne
: śmiesznie niska cena za tak dobry, wszechstronny, świetnie utrzymany oraz bardzo dynamiczny samochód
5,0
Całokształt
Trudno się do czegokolwiek przyczepić (no może poza zużyciem paliwa) w tym aucie. Jest wręcz zaskakująco dobre i bardzo uniwersalne.
Statystyki są popsute przez przedliftowe Laguny z silnikami diesla 1.9 oraz kłopoty z elektorniką borące się czasem z niewiedzy użytkowników. Warto poczytać instrukcję zanim np pojedziemy z \"uszkodzonym\" czujnikiem ciśnienia w oponie do serwisu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny i mocny. Auto jest stosunkowo lekkie i stosunek masy do mocy powoduje że dynamika jest lepiej niż dobra. Brzmienie w porównaniu do V6 mniej efektowne za to przyśpiesznie w porównaniu do Vectry B V6 to inna liga. W Vectra 0-100km/h w około 9s tu 7,4!!!
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajnie zestopniowana - dałbym 4,5 gdyby było za mimo wszystko zbyt krótką szóstkę i nieco ciężko choć precyzyjnie pracujący lewarek. Jednak w aucie z zacięciem sportowym to jak najbardzij do przyjęcia.
4,0
Układ jezdny
Moc jest na tyle duża, że auto miewa problemy z trakcją. Zawieszenie świetne na polskie drogi - na codzień znacznie lepsze od sztywnego jak deska zawieszenia sportowego z Vectry B. Z drugiej strony na krętej równej drodze, albo w czasie próby zręcznościowej układ jezdny przestaje stosunkowo szybko nadążać za możliwościami silnika. No ale ile jest krętych i równych dróg w Polsce??? Minus za ręczny chamulec w guziku - jednak niema to jak rękaw.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj bez zarzutu jak na zgrabną dość nowocześnie wyglądającą karoserię (wg mnie w kombi II jest ładniejsze niż III). Dziś projektuje się samochody tak że widoczność najczęściej pozostawia sporo do życzenia, tutaj jest OK choć znów 5 jest minimalnie na wyrost. Czujniki parkowania jednak się przydają bo szyba tylna jest pochylona, co nieco utrudnia ocenę odległości.
5,0
Ergonomia
Tutaj rewelacja: Nie wszystko jeszcze rozgryzłem, ale - fotele w wersji GT super wygodne z pełną regulacją elektryczną. Trzymają super, a po zrobieniu kilkuset kilometrów człowiek wysiada w znacznie lepszej formie. Tylna kanapa też bardzo wygodna, sporo schowków, niezłe radio z super wygodnym sterowaniem z pilota za kierownicą, bardzo wygodna mięsista kierownica, spora przestrzeń na bagaż. Bezkluczykowy system ułatwia życie przy okazji noszenia większych zakupów. Tutaj możnaby jeszcze długo wymieniać!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu! Wprawdzie nie wiem jak zimą ale zważywszy ekonomikę i fakt że to benzyniak nie wierzę żeby był problem z dogrzaniem zimą. Klima automatyczna bardzo dobrze działa. Mały minusik za sterowanie nawiewami - regulacja nieco ograniczona. Ogromny plus za kapitalne wielkie okno dachowe!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne obszerne auto. Nie trzeba się zastanawiać kto ma mieć miejsce na nogi ci z tyłu czy Ty.
5,0
Wyciszenie
Do 140-150 tylko lekki szum - potem mocniejszy szum. Silnik słychać wyraźnie powyżej 4tys obrotów. Na codzień, bez \"butowania\" silnika prawi nie słychać, a to co słychać jest całkiem przyjemne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie autko do jeżdżenia po bułki do sklepu. Zużycie paliwa uspokaja się na 4 biegu. Poniżej nawet przy spokojnej jeździe auto pali sporo. Momentu obrotowego jest sporo już przy niskich obrotach i do tego świetny tempomat który wspomaga oszczędną jazdę. Zużycie na trasie (Warszawa-Wrocław)dosyć dynamiczna jazda z kilkoma szybkimi odcinkami i kilkoma testami oszczędnościowymi - nieco ponad 9/100km. Jazda po mieście z korzystaniem z pełnej mocy 17/100 (czuję, że spokojnie można więcej). Oszczędna jazda po mieście z obserwowaniem chwilowego zużycia i tempomatem - ok 11/100. Jazda autostradą 130km/h około 8,5/100. Jazda na zwykłaj szosie 90km/h - około nieco mniej niż 8/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
No cóż - kupiłem ten samochód bardzo korzystnie - ocena 5 nie oddaje tego dobrze, 6 też nie oddawałoby :-)
Uzytkownicy wcześnijszych wersji zapłacili frycowe, a klienci na Laguny II polifotowe z drugiej ręki z silnikami 2.0 16V, 2.0T, 2.0dci mogą skorzystać na tym i kupić świetne auto za połowę wartości rezydualnej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 95tys. wibracje karoserii na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku - poduszki pod silnikiem do wymiany, jakaś żarówka w desce nie świeci, wypadająca podpórka maski, coś tam delikatnie skrzypi w desce rozdzielczej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego nie miało miejsca przez 6lat i 95tys. km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
[l/100km]