Auto to typowy średniak. Jest bardzo nierówne w ocenie. Z jednej strony ładna sylwetka i dużo ciekawych rozwiązań, a z drugiej strony masę bubli np. koszmarne materiały wykończeniowe deski rozdzielczej. Mam wersję poliftową, w której deska rozdzielcza rozkleja się przy szybie. Poza tym wszystko trzeszczy i zgrzyta. Auta jest bardzo wygodne,ale np. brakuje 6 biegu i całą wygodę na autostradach psuje wyjący jak dziki silnik przy wyższych prędkościach. To uważam za największy mankament tego auta. Z wielkich plusów,to brak korozji. W moim aucie,które jest z 2005 roku nie ma śladu rdzy
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest trwały i niezawodny, jednak jego odgłos pracy przy większych obrotach nie należy do najprzyjemniejszych odgłosów na świecie. Do 110 km/h jest całkiem nieźle, potem już słabiutko
3,0
Skrzynia biegów
Powiem tak,tragedii nie ma,ale strasznie brakuje 6 biegu i to jest chyba największy mankament tego auta. Biegi są dziwnie zestopniowane,przy 130 km/h jest już prawie 4 tysiące obrotów i silnik wyje niemiłosiernie, a nie jest to przyjemny dla ucha odgłos. Przychodzi moment,że aż chce się wrzucić 6 bieg, a tego niestety brak...
3,0
Układ jezdny
Auto jest trochę pływające na zakrętach. Kierownica jest taka gumowata, ale nie ma tragedii
5,0
Karoseria
Tutaj nie ma się czego czepiać. Zero rdzy, na nadwoziu i podwoziu. Tu się Francuzi postarali
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj też nie ma się do czego doczekać, wszystko jest ok
4,0
Ergonomia
Nie mam większych zastrzeżeń. Może jedynie schowek mógłby być trochę większy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest wszystko ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest bardzo dobrze i bardzo wygodnie. Fotele są super wygodne i po długich trasach nie czuć zmęczenia
3,0
Wyciszenie
Do 110 jest bardzo dobrze, potem strasznie słychać ten nieszczęsny silnik. Słychać również dosyć mocno szum powietrza. Ostatnio kupiłem maty bitumiczne i wyciszylem dodatkowo całe auto. Efekt jest nie najgorszy,ale jakiegoś spektakularnego szału nie ma. Roboty było z tym strasznie dużo. Przegrałem całe auto, łącznie z deską rozdzielczą, wszystko wkleiłem matami butylowymi i specjalną pianką. Nie wiem czy drugi raz w jakimś innym aucie chciałoby mi się z tym bawić. Coś tam to daje, ale z nóg nie zwala
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik ma dosyć duży apetyt na paliwo. Po za tym zawieszenie nie jest zbytnio trwałe na polskich drogach,ale części nie są drogie. Jest dużo zamienników i łatwy dostęp do części
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto za 10 tyś i jak za tą cenę jest ok. Ale jakbym miał kupić to a to jako nowe, a mój model Initiale Paris kosztował w 2005 ok 140 tyś złotych, to byłbym strasznie zawiedziony i załowalbym, że kupiłem to auto za taka sumę. Powiem tak, nie kupił bym już takiego dużego auta na dalekie podróże z 5cio biegowa skrzynia biegów, bo 6 brakuje strasznie
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu ciągle coś wyskakuje. Dobrze, że większość rzeczy umiem naprawić sobie sam, a nie jestem żadnym mechanikiem, ale jest dużo filmików na youtube, więc można podziałać samemu :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Akurat żadnych poważnych usterek nie miałem. Jedynie chłodnica się rozciekla ale to żadna usterka w sumie. Chłodnice można łatwo samemu wymienić. Ja akurat dbam o auto. Wymieniam olej co 10 tyś na pełen syntetyk,dolewamy ceramizera itd i nie mam żadnych problemów z autem. Jak coś puka,stuka,nie czekam,tylko od razu wymieniam. W aucie delikatne jest zawieszenie,ale części są dosyć tanie, więc nie ma tragedii, poza tym jest całkiem dobrze. Elektryka czasami nawala,ale to są pierdoły głównie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 135KM 99kW
[l/100km]