Układ elektryczny
: Fenomenalne hamulce z break assist i włączają sie awaryjne podczas gwałtownego hamowania. Duży plus!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
2,0
Całokształt
Nie sądziłem, że może być tyle problemów z samochodem. Królowa lawet to najlepszy nick name. I nie jest to złośliwość z mojej strony. 2 lawety/rok to standart.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 2.0/ 135km daje rade z masą gdy jezdzi sie w przedziale 80-120km/h. Oczywiscie nie ma elastyczności turbodoładowanych jednostek i silników o duzej pojemności. Bardzo dużo pali, BMW e39 525i pali mniej o 2 litry. Silnik ma moc ale jak kręcisz wysoko to ilnik do ciebie mówi czemu mi to robisz. Jest to jednostka do bardzo spokojnej jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
Brak zastrzezeń do zmiany przełożen czy zestopniowania skrzyni. Trwałość mech roznicowego, połosi około 180 tys przy delikatnej ekspoloatacji to stanowczo za mało (no i laweta). Drogie naprawy.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie w miare komfortowe i neutralne w prowadzeniu pod warunkim, że nie jezdzi sie na 17 calowych 225mm (wersja Dynamique) bo na nich samochód jest w koleinach po prostu niebezpieczny, sam zminia kierunek.
Zawieszenie musi być remontowane co 30 tys a to jest Mc Pherson i belka a nie wielowachacz czy multilink!
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok.
4,0
Ergonomia
Jest ok ale do poziomu Passata to daleko, bardzo daleko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak miejsca na głowe z przodu dla wyskokiego kierowcy, brak miejsca na palce od stóp dla pasazerow tylnej kanapy pod fotelami.
Są dużo lepsi znowu Passat, Mondeo, Superbsa dużo lepsi.
3,0
Wyciszenie
Głośno w kabinie powyżej 120km/h - huk silnika i szum powietrza. Szybka jazda po autostradzie bardzo męczy. Auto raczej do podrozy podmiejskich 70-110km/h najlepiej sie czuje.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena zakupu przystepna i na tym koniec niskich kosztow. Wyszukane rozwiązania (np tarcza piasta i łożysko jako jeden element), duzo upierdliwych usterek szczegolnie elektrycznych i problemy z zawieszeniem - bardzo niska trwalosc (max 30tys km w moim przypadku), zuzycie paliwa od 8,5 trasa - 13 miasto (normalna jazda) wymuszaja instalacje LPG. Czyli co zaoszczedzisz na cenie zakupu i LPG włożysz w naprawy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jaka cena taka jakość
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plaga drobnych usterek. Jezeli są małe przebiegi max 5-7 tys km rocznie to nie odczujesz specjalnie uciązliwości usterek i wizyt u mechanika. 4 razy wiekszy przebnbiek roczny to 4 x wiecej usterem w tym samym czasie. No i te żebaranie o naprawy u mechanika: napraw pan znowu szyba sie nie zamyka czy choinka swieci sie na desce czy klapa bagaznika sie nie otwiera. A mam wersje najmniej psująca sie - benzyna i srodkowa wyposazenia. Szkoda na to czasu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dyfer, półosie, brak swiateł, masa elektrycznych problemów - samochód sie nie zamyka, karty nie działają zawsze...losowo. Jest to bardzo męczące. A jak już władujesz pare tyś złotych to checsz troche pojeżdzić, i po mieisącu znowu sie coś psuje.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 135KM 99kW
[l/100km]