Układ hamulcowy
: w żadnym do tej pory samochodzie osobowym nie spotkałem się z tak ostrymi i skutecznymi hamulcami!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: przednie zawieszenie wielowachaczowe sypie się po 50-ciu tysiącach
Układ elektryczny
: wariuje wszystko co związane z elektryką / elektroniką (jak w każdym francuzie)
3,0
Całokształt
bardzo dużo zalet i bardzo dużo wad, a więc wypada przeciętnie
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0 16V 136KM w połączeniu z automatem - w zupełności wystarcza! naprawdę jestem pod wrażeniem przyspieszenia! jestem pierwszym właścicielem i do tej pory przejechałem nim 80 tys.km i nie miałem żadnych problemów z silnikiem - do tej pory okazał sie bezawaryjny (od nowości jeżdżę tylko na PB 98!). jedyny mankament to bardzo głośna praca na wysokich obrotach i charakterystyczne klekotanie na wolnych obrotach przypominające pracę diesla :/
3,0
Skrzynia biegów
mam automat - biegi zmienia bardzo płynnie - niesamowity komfort - żadnego szarpania - jedynym minusem jest tzw. moduł steruący zmianą biegów który wymieniałem już dwa razy bo bardzo sporadycznie ale niestety czasami w trasie z 5-tki nagle wrzucała na trójkę - trzeba było wtedy się zatrzymać, wyłaczyć silnik i włączyć go ponownie, wówczas problem mijał...
raz miałem też problem z wyciekiem oleju ze skrzyni... ślady na asfalcie
3,0
Układ jezdny
niesamowity komfort jazdy. zawieszenie świetnie wybiera nierówności i nieprzenosi ich na kabinę. bardzo miękkie zawieszenie, idealne na długie trasy, ale niebezpieczne w zakrętach. ...niestety nietrwałe na polskich drogach, szybko się zużywa.
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność rewelacyjna mimo że to kombi, ale i tak mam czujniki cofania więc problem cofania / manewrowania mam z głowy :)
5,0
Ergonomia
tutaj nie mam żadnych ale...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj nie mam żadnych ale...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca dla wszystkich 4-ech pasażerów, bardzo wygodne-miękkie fotele - jak w każdym francuzie
3,0
Wyciszenie
bardzo głośna praca silnika :( wycie na wysokich obrotach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na 2.0 16V 136KM w połączeniu z automatem przy gabarytach kombi po mieście średnio 11,5L benzyny to moim zdaniem rewelacyjny wynik, a katuję ją naprawdę porządnie! (jeżdżę tylko na PB 98)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgów cała masa:
1. wariująca elektryka szyb (nie zawsze dało się otworzyć lub zamknąć szybę)
2. głupiejąca skrzynia automatyczna (dwukrotna wymiana modułu sterującego, bo w trasie bez powodu nagle z 5-tki wrzucała na 3-kę)
3. w dwuletnim samochodzie poodpadały oznaczenia na tylnej klapie
4. nie chowające się do pierwotnego położenia spryskiwacze reflektorów
5. psujące się zamki drzwi
6. wariujące "samoczynne" włączanie się wycieraczek przednich (czujnik deszczu)
7. popsuło sie podświetlanie ekranu od automatycznego sterowania nawiewem
8. głupiejące radio fabryczne
9. odpadające obydowy głośników
10. często niekontaktujące podświetlenie lusterek w osłonach przeciwsłonecznych
11. po roku użytkowania zdarł się chrom z gałki biegów
12. obydwa przednie zagłówki zacieły się i nie można regulować w nich wysokości
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. po 50-ciu tysiącach przednie zawieszenie do wymiany (strasznie zaczęło hałasować, skrzypieć)
2. wycieki ze skrzyni biegów
...pozatym nie było poważnych awarii które by unieruchomiły samochód w trasie... najgorsze są drobiazgi które skutecznie działają na nerwy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 135KM 99kW
[l/100km]