Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Kombi

Marcin Spartak, 4 lata temu
Silnik 1.8 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 256 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Laguna II Kombi 1.8 16V 120KM 88kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ciężko na karoserii czy podłodze spotkać tu "rudą szmatę". Naprawdę bardzo dobrze żabojady zabezpieczyły karoserię. Nawet układ wydechowy mimo 20 lat w stanie bdb, baz korozji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Lepiej gdyby komunikaty ostrzegawcze w lagunie miały rozmiar miniatury a nie wyskakiwały na ekranie LCD, bo niestety trzeba z nimi żyć na co dzień.
4,0
Całokształt
Samochód powoduje poważne rozterki w człowieku. Z jednej strony samochód jak na rocznik bardzo nowoczesny, bardzo wygodny itp a z drugiej strony potrafi dać do pieca właścicielowi. Niestety dużo awarii bardzo poważnych, a drugiej strony pewnie tych awarii można było uniknąć. Trudno o jednoznaczną ocenę tego auta, które dorobiło się tytułu "królowej lawet". Szczególnie opinia ta dotyczy wczesnej produkcji laguny czyli modelu, który posiadałem. I jak na końcu tej opinii zaznaczyłem TAK przy pytaniu czy kupiłbym ponownie, to być może wynika to z tego iż mocno zbliżyłem się z tym autem leżąc wiele godzin pod nim, łamiąc sobie plecy nachylając się pod maską prze wiele godzin. Pewnie też dlatego, że obecnie potrafiłbym już obecnie wszystko w niej sam naprawić... tylko nie mam pewności czy by mi się obecnie chciało
Wrażenia
5,0
Silnik
Ta wersja silnika moim zdaniem jest bardzo dobra. Doskonale współpracuje z LPG m.in hydraulicznym popychaczom zaworowym. Wystarczy regularnie (10-12 tys.) wymieniać olej i z kołem zmiennych faz rozrządu problemu nie będzie. Zdecydowanie trzeba pilnować stanu paska napędzającego akcesoria. Jego kiepski stan (np. strzępienie) to najszybsza droga do całkowitego zniszczenia rozrządu. Mnie dopadło to po 25 tys. po wymianie rozrządu. Z przewodu paliwa (odcinek do wtryskiwaczy) lekko kapało na pasek akcesoriów i spowodowało jego szybką degradację. Strzępy owinęły koło zębate na wale i reszta to juz był dramat. Dynamika na poprawnym poziomie choć wiadomo szału nie ma. Na autostradach do 140 da się jechać komfortowo, powyżej robi się już zbyt głośno. Przy normalnej jeździe apetyt czy to na PB czy LPG jest bardzo umiarkowany, przy prędkościach autostradowych wzrost spalania był zaskakująco niewielki.
3,0
Skrzynia biegów
Cóż, kupiłem można powiedzieć z pewnego źródła przy 180 tys przebiegu. Od początku "dwójka" przy dynamicznym starcie wyskakiwała. Niestety potem wysypał się wysprzęglik przy 230 t. km. Po wymianie u mechanika-rzeźnika jak się potem okazało skrzynia zaczęła wyć. Pewnie dlatego, że zapieka się tuleja łącząca skrzynie z prawą półosią napędową i bez potężnego młotkowania się nie obyło. Temat wycia załatwił na szczęście zastosowany ceramizer. Jak sięokazało przez ceramizer dwójka też przestała wyskakiwać. Poza tym skrzynia pracuje bardzo przyjemnie, w sensie biegi wchodzą bardzo miękko i precyzyjnie. Nie ma wątpliwości który bieg wrzuciliśmy. Szkoda, że nie było "szóstki"
5,0
Układ jezdny
Komfort, komfortowo, komfortowo. Ale trzeba mieć wszystkie gumy, tuleje w dobrym stanie. Poduchy tylnej belki wymieniłem, jak padnięte to potrafią niemiłosiernie walić. Z przodu niemiłosierny problem z gumowymi tulejami stabilizatora. Ten lubi korodować i wytworzone przez korozję pod tuleją bąble, parchy, nierównosci wycierają ją i powoduje stuki w przednim zawieszeniu. Poza tym układ prosty jak budowa cepa no i wygodny
5,0
Karoseria
W zasadzie doskonale, Laguna jest wzorcem jak powinny być karoserie zabezpieczane przed korozją. Progi podłoga zdrowiutkie mimo 20 lat na karku. Jedyne problemy, to mocowanie amortyzatorów tylnych w wersji kombi. Lubią skorodować i przy wymianie a w zasadzie próbie wymiany tylnych amorków dowiemy się o tym. Poza tym miodzio.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdą stronę bez zarzutu, czy do przodu czy do tyłu jest bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
Chyba bardzo dobrze. Raczej nic mnie nie irytowało a w zasadzie laguna pod względem ergonomii rozpieszcza. Wszystko pod ręką a "ucząc" się laguny z każdym krokiem mówimy: "hmm, sprytnie to wymyślili"
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale ogrzewa, czasem mogą zastrajkować silniczki przestawiające klapki w nagrzewnicy, ale jest dostęp i można problem usunąć. Klima wydajna. Nawet bez włączonej klimy wnętrze nie ma tendencji do parowania w "mokrych" miesiącach. Nawew jest dość cichy, swoim szumem dopiero na najwyższym biegu zaczyna hałasować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moich 190 cm za kierownicą jest ok. Z tyłu również miejsca nie brakuje. Typowa rodzina 2+2 ma komfort i przestrzeń
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze. Jak wyżej pisałem, powyzej 140 robi się (jak dla mnie) za głośno. Ale przy normalnych prędkościach przelotowych jest bardzo przyjemnie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla obeznanego ciut z mechaniką łatwość utrzymania bardzo duża. Ceny części niewygórowane, mnogość zamienników i łatwość wymiany na duży plus dla tego auta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, samochód niedrogi w zakupie (używany), w naprawach w sumie niedrogi patrząc na ceny części ale chyba jednak za dużo tych usterek się trafia.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lista niestety dość długa, część być może byłaby zakwalifikowana przez kogoś do kosztów eksploatacyjnych. Z tego co pamiętam: uszkodzenie czytnika karty do odpalania samochodu, uszkodzenie samej karty, trzeszczące zacierające się składane lusterka zewnętrzne, uszczelki przepustnicy, niegasnące powiadomienie o awarii oświetlenia zewnętrznego (mimo 100% sprawności), problem ze stykiem w kostkach przy panelu klimatyzacji, zacinające się klapki sterujące nawiewami, nieodbijająca manetka kierunkowskazu, padają czujniki ciśnienia w kołach, psuje się rygiel klapki paliwa (zawsze w najmniej odpowiednim momencie czyli na wakacyjnym wyjeździe przy pilnej potrzebie zatankowania),
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też niestety słabo: Zmielony rozrząd, padnięty wyprzęglik, potem padła także nowa tarcza sprzęgła ale to już kwestia samego sprzęgła firmy LUK, korozja tylnych przewodów hamulcowych, mocowań amortyzatorów tylnych (kombi)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna II Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,50 zł
9,1
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna II Kombi