Inne
: Caloksztalt . Tani zakup tani serwis Dobre auto
5,0
Całokształt
Auto kupilem w 2014 roku. W momencie zakupu auto mialo 225 przebiegu. W ciagu roku dorzucilem 30 tysiecy kilometrow. Auto ma instalacje gazowa a silnik to 1.8 Prosta konstrukcja. Jestem zadowolony bo placisz malo za auto a dostajesz w zamian bardzo duzo. Auto najlepiej sprawdza sie w trasie poruszajac sie z zadana predkoscia Tempomat. Autostrada czy droga ekspresowa auto spokojnie plynie. Maly zgrzyt jezeli chcemy wyprzedzic tira. Auto trzeba zakrecic wyzej albo zaplanowac tak manewr by zrobic to dosc plynnie. Jezeli kupowal bym drugi raz to ten sam samochod ale troche mocniejszy silnik te 2.0t byly by odpowiednie bo tam mocy zawsze wystarczy.
Najwiekszym atutem auta poza cena zakupu i walorami jakie dostajesz w zamian, to wnetrze ladne dla oka troche nowoczesnosci. Mimo ze w danych technicznych Laguna nie ma najwiekszego bagaznika to duzo jej daje podnoszona szyba dzieki czemu mozesz pakowac pod sam sufit. Wyjazd z 2 dziecmi na wczasy zaden problem, mimo kola w bagazniku.
Oczywiscie w kazdej kategorii napisze dokladniej o aucie.
tak kupil bym go jeszcze raz ale z wiekszym silknikiem by auto lepiej w trasie szlo. te 2.0t . I pewnie po liftingu bo nie ma duzej roznicy w cenie a auto zostalo mocniej dopracowane.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.8 benzyna gaz sekwencja.
Spalanie mi srednio Pali 11-12 litrow. Wiekszosc Miasto Torun, krotkie dystansy. Auto swietnie sobie radzi przy spokojnym napedzanu sie. Jezeli szukasz auta do sprintu po miescie to nie ten model. Najtrudniejszy manewr wyprzedzanie w trasie. Nie ma tutaj takie natychmistowego zrywu. Tutaj mocy silnika sie nie oszuka.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow dziala , oczywiscie mogla by byc bardziej precyzyjna jednak jest trwala . Czego brakuje 6 biegu ktory by obnizyl obroty silnika w trasie. Bo wiadomo w miesicie zestopniowanie nie ma az tak duzego znaczenia. Auto nie jest do wyscigow. Raczej dla taty niz mlodego gniewnego.
4,0
Układ jezdny
Uklad jezdny raczej zacheca do spokojnej jazdy.
Nie oznacza to ze autem nie mozna pojechac szybciej. Zawsze jak jade autostrada mam ustawiony tempomat na 150 ,Przy tej predkosci Auto daje poczucie wladania. Ja mialem zbieznosc zawieszenia robiona wiec auto nie chodzi samo po drodze.
Oczywiscie auto nie daje takiego czucia kola . Jednak do codzinnej eksploatacji w zupelnosci wystarczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma do czego sie przyczepic.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu. Duza ilosc schowkow. Jedyna rzecz jakiej brakuje to drugi uchwyt na napoje z przodu ktory bylby dobrze zrobiony. Bo owszem jak otworzysz przedni schowek masz mozliwosc wsadzic kubek z kawa jednak jest on za krotki wiec w trasie moze sie wylac.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik benzynowy szybciej sie nagrzewa wiec nawet w mrozy wnetrze szybko odparowywuje. Owszem mialem na poczatku problem z parowanie szyb jednak bylo to zaniedbanie poprzedniego wlasciciela nie wymienial filtra kabinowego. Po wymianie problem zniknal.
Samocho chlodzenie w upaly daje rade
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja nie jestem tutaj doba odpowiedzia. Bo Ja jestem najwyzszy w mojej rodzinie a nie mam 180- wiec. Dla mnie zony i dwojki dzieci miejsca jest duzo.
5,0
Wyciszenie
Autostrada 130 mozna rozmawiac , jest bardzo cicho.
150 obrotow masz 4000 jednak mimo to halas nie meczy. wczoraj zrobilem trase . a1 Torun - Lodz Lodz- Torun i nie bylem jakis wypalony lub zmeczony. Owszem irytuje halas gdy musisz mocniej auto zakrecic. Bo autem najlepiej sie jedzie z zadana predkoscia.
Oczywiscie podroz po drogach wolnijeszych tym bardziej nie jest problemem. Jezeli masz sprawne zawieszenie to jego praca nie bedzie sie przenosic do wnetrza. Jezeli masz nie sprawne moze wchodzic jakies brzeczenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam auto w Gazie. Mimo ze robie duzo kilometrow to mase z tego robie po miescie . zazwyczaj miasto okolo 11- 12 litrow.
Trasa okolo 10. Autostrada 12-14 12 litrow to predkosc 140. 150 to juz blizej 13. 14- predkosc 150+
Po piersze auto ma dobra instalacje sekwencyjna wiec rowniez dolewam czasem benzyny 10 litrow na 1000 kilometrow. Jednak koszt pokonania 100 kilometow jest smieszny . Przy cenie gazu 1.8
;0 pelny bak to okolo 60 zlotych. i robisz za to 300 kilometrow. Jak gaz byl po 2.8 to tankowanie blizej 80-90.
Laguna 2 to zaden statek ufo od jego premiery minely lata swietlne wiec wiekszosc mechanikow sobie poradzi Tym bardziej ze ja mam prosty silnik bez turbo.
5,0
Stosunek jakość/cena
W kazdym przedziale cenowym mozna cos fajnego trafic. Laguna 2 kosztuje smieszne pieniadze . Dlatego mozna kupic auto duzo mlodsze niz konkurencja. Dostajesz auto dobrze wyposazone , duze masz szanse na auto zadbane z duzo mniejszym przebiegiem niz moj.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Glowny zarzut zawsze dotyka elektronki. Jednak jest to wina e wszyscy chca miec fajerwerki w aucie. Dlaczego elektronika sie psuje. To jest jak z 12 letnim komputerem ktory ma stycznosc z woda mrozem.
- Psuja jednak sie rzeczy male przynajmniej mi.
1. KArta hand free miala problem by auto zamykac i otwierac. regeneracja 60 zlotych i spokoj na dlugi czas.
2. Mocowanie tylnej wycieraczki odkleilo sie przez co tylna wycieraczka nie dziala. Jednak jest to wina ze mam przyciemniane szyby . Rozwiazanie eksperci od napraw szyb oni maja klej ktory to rozwiazuje.
3. Spryskiwacze szyb nie chowaja sie w dyszach
4. Linka od szyby przedniej jest pulsacyjna i blokuje sie rowniez i tutaj jest rozwiazanie koszt 100-150
Jezeli chodzi o podzespoly istotne czyli silnik skrzynia instalacja tu nie ma problemu. Regulacja gazu raz w roku.
Zawieszenie jest trwale a jezeli sie psuje to nalezy pamietac o naszych dobrych drogach. Zawieszenie latwe i tanie w naprawach
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterek powaznych nie ma bo auto mimo przebiegu nie jest zaniedbane. 255 tysiakow Wiec przy takim przebiegu nalezy spodziewac sie zuzycia lub awarii jednak latwy silnik w obsludze bez skomplikowanej budowy gwarantuje dluzsze uzywanie auta.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW
[l/100km]