Nie myślałem o kupnie francuza. Ale znajomy ją sprzedawał, więc nie bałem się o przeszłość prawna i wypadkową. Poza tym była troche zaniedbana i miała kilka usterek. Niektóre wyglądały na poważne np. falujące obroty 2-2,2tyś/min. Za to miała świeżo założny gaz. Jak usłyszałem cene ok. 50% wartość rynkowej, żal było nie skorzystać. Za ok. 2 tyś doprowadziłem ją do przyzwojtego stanu i mam wygodny, oszczędny samochód za śmieszne pieniądze. Ale drugi raz już tego nie kupie.
Wrażenia
4,0
Silnik
W miare elestyczny, ale jak dla mnie nieco przy słaby. Od 120km/h zdecydowanie za głośny.
4,0
Skrzynia biegów
Za krótka i brak 6-stki. Długi skok lewarka. Biegi wchodzą bez problemów.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie za mało precyzyjny, ale za to dość komfortowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez uwag.
4,0
Ergonomia
Bez uwag.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się dość szybko, klima manual daje rade.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem przyzwojcie.
3,0
Wyciszenie
Do 110-120km/h nawet do zniesienia, potem znacznie gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam gaz więc póki co koszty paliwa znośne. Naprawy które do tej pory wykonałem do najdroższych nie należały(amortyzatory, łożyska, przepustnica) w sumie ok. 1500 zł z robocizną. Oczywiście ASO omijać z daleka.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie ceny niskie. Wynika to z dość dużej usterkowości, ale jak się nie jaździ za dużo można zaryzykować. Rdza im nie grozi, więc jak tylko mechanika i elektronika będzie ok. to i za 10 lat Lagune II będzie można spotkać na ulicy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiłem z tłuczącym zawieszeniem, uszkodzoną przepustnicą, wyciekami tu i tam. Ale po naprawach prawie rok jeżdże bez problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW
[l/100km]