Karoseria
: Mimo upływu 10lat jeżeli lala jest zadbana to nadal może się podobać i tak właśnie jest! Starzeje się bardzo wolno i w bardzo dobrym stanie potrafi jeszcze przyciągnąć wzrok
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Mało trwałe szczególnie z przodu tym bardziej przy naszych drogach
Układ elektryczny
: Przepalające się żaróweczki od podświetlenia różnych elementów wewnątrz auta
4,0
Całokształt
Samochód gdyby nie kilka problemów jak niskiej trwałości zawieszenie czy problemy z \"centralnym\" i innym drobnym usterką oceniłbym na bardzo dobry bo jest to bardzo dobry i wdzięczny samochód jeżeli się o niego dba!
Wrażenia
4,0
Silnik
120KM to niewiele jak na samochód klasy średniej ale dobrze daje radę gdyż samochód nie waży dużo a więc do spokojnej jazdy w zupełności wystarcza a przy tym nie pali dużo.
Silnik pracuje bardzo cicho i równo. Na wyższych biegach i niskiej prędkości obrotowej mało elastyczny co wymaga zredukowanie o jeden albo i nawet dwa biegi.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bywa kapryśna tzn działa różnie. Raz super delikatnie ale zdarza, się że haczy.
Najczęściej orzy wrzucaniu \"jedynki\", przy przełączaniu z 1 na 2, cała reszta działa bez zarzutu.
Brakuje \"szóstego\" biegu, pomogło by to w obniżeniu obrotów przy wyższych prędkościach a to by zaowocowało niższym poziomem hałasu wewnątrz oraz obniżeniem spalania.
4,0
Układ jezdny
Fenomenalny komfort jazdy. To oczywiste.
Niestety zawieszenie \"Lali\" jest czułe tym bardziej na naszych drogach i szybko wybijają się swożnie, wachacze itp w przednim zawieszniu.
Tył ok ale przy stanie licznika 130 tys. km mam do wymiany z tyłu amortyzatory. (prawy zaczął skrzypieć)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach bardzo dobra.
Wielki plus za fantastyczne lusterka. Chyba najlepsze w tej klasie.
Mały minus za szerokie tylne słupki ale jak się ma czujniki parkowania... ;)
5,0
Ergonomia
Wszystko poukładane, łatwo dostępne, obsługa intuicyjna, duży zakres regulacji foteli tak więc łatwo można znaleść wygodną pozycję za kierownicą w której pomaga dwupłaszczyznowo regulowana kolumna kierownicza.
Może przydały by się ciut dłuższe siedziska.
Bardzo wygodne zagłówki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi super, ogrzewanie też jest bardzo dobre. Nie zaobserwowałem niczego na \"minus\".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ocenić można krótko. Wystarczająca.
Więcej naprawdę nie potrzeba.
5,0
Wyciszenie
Jedyną wadą to trochę za bardzo słychać pracę zawieszenia ale oprócz tego nawet przy większych prędkościach ok 100km/h normalna rozmowa nie sprawia problemu i nie trzeba podnosić głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli mechanik nie oszukuje nas to serwis będzie dość tani.
Mam to szczęście, że nie musiałem często go odwiedzać.
Złużycie paliwa oceniam jako okceptowalne a nawet dobre. Ok 7,5-8l/100km w mieście to dobry wynik, nie zapominajmy, że to samochód klasy średniej - kombi!
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy kupiony był w wersji Expression+ za 79tys. zł
W tej cenie jest bezkonkurencyjny pod względem wyposażenia, wielkości, komfortu oraz wyglądu. Nawet dzisiaj żaden nowy samochód klasy średniej nie ma tak dobrej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No kilka drobiazgów się zdarzyło, że trzeba było naprawić no niestety ale za pomocą internetu oraz odpowieniemu forum można je łatwo, tanio i trwale usunąć.
W kombi zaciera się mechanizm wycieraczki tylnej przy otwieranej szybie ponadto hałasujące i psujące się zamki od centralnego, skrzypiące ale dość dobrej jakości plastiki, palące się żaróweczki w kabinie od podświetlania panelu sterowania szybami, klimatyzacji itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Laguna nigdy mnie nie zawiodła na trasie ani nigdzie. Jedyna najpoważniejsza usterka to problem z komputerem silnika ale dodam, że samochód jeździł były problemy z temperaturą (komputer co innego, rzeczywistość co innego) ale wymiana (nawet nie droga) i po kłopocie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW
[l/100km]