Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Kombi

bogdan, 16 lat temu
Silnik 1.8 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 163 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Laguna II Kombi 1.8 16V 120KM 88kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jest po prostu ładny, w srodku ładnie wykończony (wersja privelege), nic nie trzeszczy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Czujnik otwarcia drzwi, zblokowany z zamkiem (po co?) dwa razy już musiałem wymieniać
Silnik : Jak postoi w wilgotnym powietrzu kilka dni to po zapaleniu chodzi nierówno i nie jest to wina kabli
Zawieszenie : jużzz dwa razy wymieniałem przód i raz tył a do remontu przekładnia kierownicy ale to chyba wina naszych dróg
4,0
Całokształt
Piękne autko, niesłusznie posądzane o dużą awaryjność, znakomity silnik 1,8 (już go nie ma w ofercie - ciekawe komu on przeszkadzał),
Wrażenia
4,0
Silnik
Trudno wymagać od tej pojemności, że będziemy szaleć, ale absolutnie nie ma problemów z szybkim ruszeniem spod świateł, przy umiejętny wykorzystaniu skrzyni biegów jeździ się przyjemnie a na trasie 160 km/h wyciąga bez problemu (tylko po co) ale wtedy jest głośny (chyba jak i inne o tej pojemności)
4,0
Skrzynia biegów
Trochę opornie wchodzi wsteczny, może trzeba wyregulować (w ASO nie potrafią), do przodu bez zastrzeżeń, z lekkim oporem - ja tak lubię
5,0
Układ jezdny
Mam kombi, już fabrycznie przystosowane jako półciężarówka (cała masa uchwytów itp.), więc posiada twarde zawieszenie i na naszych wybojach potrafi człowiekiem sponiewierać zwłaszcza jak jadę sam, ale za to na zakrętach zachowuje się bosko, nie mam ESP, ale to jest w mojej wersji zupełnie niepotrzebne, a przy pełnym obciążeniu jazda jest poezją, tylko ta mała trwałóść zawieszenia, ale to raczej zasługa naszych dróg
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu przez szybę to raczej kiepska, ale od czego są lusterka i czujnik cofania
4,0
Ergonomia
Trochę z miekkie fotele i jak dla mnie (192 cm) trochę żle wyprofilowane, po paru godzinach boli mnie krzyż i cierpną nogi (w Megance nigdy); jednym słowem siedzenia są dobre do spania ale do jazdy nie za bardzo
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z przodu bez zastrzeżeń, z tyłu raczej źle, lepszym rozwiązaniem byłby kanał rozprowadzający powietrze do przestrzeni z tylu, myślę tu zarówno o wentylacji jak i ogrzewaniu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dosyć, nawet ten co jedzie za mną (mam 192 cm wzrostu) nie narzeka, oczywiście należy pamietać, że nie jest to autobus
4,0
Wyciszenie
do 120 km/h bez zastrzeżeń, potem już gorzej, powyżej 140 można powiedzieć, że jest głośno i to zarówno od silnika jak i szumu powietrza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakreśliłem \"dobrze\" ze względu na paskarskie ceny w ASO, ale niekoniecznie trzeba tam robić naprawy zwłaszcza, że panowie niewiele umieją, za to ekonomiczność silnika 1,8 jest rewelacyjna, przy mojej raczej spokojnej jeździe, no trzeba powiedzieć, że z przewagą \"na trasie\" nie przekraczam 7,5 l/100km, oleju również nie traci
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja mam wersję privelege, czyli właściwie wszystko (bez ESP ale wtedy jak kupowałem nie było wogóle montowane), więc jakość jest wg mnie ponadprzeciętna, ale i cena wtedy była niczego, myślę, że uboższe wersje ten stosunek mają przyzwoity
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna II Kombi