Samochód ładnie wuglądający z zewnątrz i wewnątrz niestety rozczarowuje pametrami jezdnymi (za słaby mimo dużej mocy silnik, mało ekonomiczny, zbyt miękkie zawieszenie), a kompletnie dyskwalifikuje jakość wykonania.
Dodatkowo poziom serwisu jest na poziomie wykonania - wszystko trzeba pokazać a i tak nie zrobią dobrze. U mnie kilka razy dolewali olej zanim im powiedziałem, że może by sprawdzili czemu dolewają. No i okazało się że są wycieki. A po naprawie zapomnieli uzupełnić. Przy okazji innej naprawy zapomnieli zamocować pokrywę akumulatora.
Współczuję tym, którzy kupili ten samochód prywatnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze zbiera od niskich obrotów, wlastyczność w porządku.
Niestety dwukrotnie był naprawiany z tytułu wycieków oleju i strasznie dymi.
Poza tym jak na 150KM mocy i 350Nm momentu mam wrażenie że jest za słaby - może skrzynia jest źle zestopniowana?
4,0
Skrzynia biegów
2,0
Układ jezdny
Trochę za miękki, ale to kwestia gustu.
Natomiast jest jedna poważna wada zawieszenia - przy przyhamowaniu w zakręcie ma bardzo silną tendencję do zarzucania tyłem na zewnątrz. Wejście w zakręt ze zbyt dużą szybkością może skończyć się rowie, bo po takim zachowaniu oceniam, że poślizg byłby nie do opanowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez czujnika parkowania do tyłu byłoby ciężko.
3,0
Ergonomia
Fabryczne radio + CD beznadziejne (takie same montowano w Meganach). Podobno teraz jest lepsze.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na francusko samochód (ciepły klimat) grzanie działa bardzo szybko, natomiast klimatyzacja jest beznadziejna. W 4 osoby we wnętrzu, temperaturze na zewnątrz 30 stopni i nastawionej wewnątrz 16 stopni było za gorąco.
We dwie osoby w upalny dzień podczas postoju w korku przestaje chłodzić.
W Passacie jak było nastawione 18 stopni to zawsze było 18 stopni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i tyłu bardzo dużo miejsca. Pakowny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Słychać że to diesel, ale raczej tylko podczas przyspieszania.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8 w mieście, 7 na trasie. Mondeo 130KM paliło o ponad litr mniej.
1,0
Stosunek jakość/cena
Za tą samą cenę (100 tys. zł z ogonkiem można mieć Mondeo 130KM DCi), które we wszystkim bije Lagunę na głowę.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwukrotnie naprawiane wycieki oleju (miska, uszczelniacz wału korbowego, uszczelniacz wału rozrządu), przednia szyba do wymiany (padło ogrzewanie), fotel kierowcy do wymiany (skrzypi i zablokowało się przestawianie oparcia), awaria czytnika karty (prawdopodobnie serwis popsuł, ale się nie przyznali), tapicerka wytarta po roku bardziej niż w mojej Vectrze po 10 latach, trzaski i skrzypienia w plastikowych elementach, stuki w drzwiach (po przestawieniu drzwi przestało stukać ale za to przednie nie zgrywają się z tylnymi), czasami wariue elektronika, odpadł podczas jazdy kapturek spryskiwacza reflektorów.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwukrotnie wymieniana pompa sprzęgła.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 dCi 150KM 110kW
[l/100km]