Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Hatchback

Arek, 13 lat temu
Silnik 2.2 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Laguna II Hatchback 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wysokie wyposażenie i wygląd wnętrza oraz wygoda, ogrom elektrycznych dodatków które wpływają na przyjemność z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Kolektor dolotowy, EGR
Zawieszenie : Końcówki drążków kierowniczych
4,0
Całokształt
Piękne nadwozie i wnętrze :) Przynajmniej jak na mój gust rewelacja, wiem też że podoba się znajomym. Wygodna limuzyna zamknięta w dynamicznej sylwetce. Wnętrze w wersji initiale paris po prostu rewelacja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo cichy, mocny, elastyczny, nie sprawił żadnych kłopotów podczas dotychczasowej eksploatacji. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów przyspieszanie odczuwa się jak w tramwaju. Niestety nie jest królem oszczędności, ale warto dopłacić za komfort który oferuje - jazda po prostu bajka.
4,0
Skrzynia biegów
Automat pięciobiegowy, rzadko spotykany, zazwyczaj montowane są czterobiegowe. Spisuje się dobrze. Przełożenia zmieniają się płynnie, dobrze wyczuwa intencje kierującego, przy mocniejszym naciśnięciu pedału przyspieszenia momentalnie redukuje bieg i szybko przyspiesza.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy. To wszystko co można o nim powiedzieć. Jazda nawet na oponach 17 cali 225/45 po naszych drogach jest przyjemna. Nie jest to jednak auto którym w mieście poszaleje się na zakrętach. Jednak przy większych prędkościach na drogach szybkiego ruchu zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Przy prędkości powyżej 110 km/h wydaje się bardzo utwardzony i daje odczucie pewności trzymania jezdni. ABS ESP, ASR bez zarzutu, spisuje się tak jak powinien. Na śliskiej nawierzchni rozpędzanie można wykonać wciskając pedał gazu \"do dechy\" poczekać aż rozpędzi się do żądanej prędkości i już.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże boczne lusterka, prawidłowo ustawione praktyczne eliminują efekt martwego pola. Do tyłu też ok. Czujniki cofania bardzo ułatwiają życie przy parkowaniu, jednak żeby z nich skorzystać trzeba ściszyć radio.
5,0
Ergonomia
Wygoda podróży po prostu genialna. Akurat w moim aucie jest automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowanie ustawieniami foteli, podparcie lędźwiowe, tempomat, automatyczna skrzynia biegów, wszystkie inne pożyteczne gadżety, więc wsiadając i jadąc po prostu się relaksuje. Wszystko bardzo dobrze rozplanowane, zegary duże, dostęp do wszystkich przycisków bardzo dobry (poza obsługą GPS tę powinno się wykonywać na postoju).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dał bym doskonale gdyby były nawiewy na tylny rząd siedzeń. Poza tym małym mankamentem rewelacja. W trybie automatycznym ustawiasz temperaturę i o niczym nie trzeba myśleć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetnie wyprofilowane wygodne fotele, jednak tył przeznaczony dla dwóch osób? Tak wyprofilowano tylną kanapę że dwie osoby podróżują jak w luksusowej limuzynie. Trzecia siedząca w środku czuje się jak na krześle.
5,0
Wyciszenie
Cisza podczas jazdy gwarantowana. Tylko podczas przyspieszania słyszy się silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż - coś za coś. Moje auto całe szczęście się nie psuje, ale Lagunki mają swoje słabe punkty jak się źle trafi można trochę dokładać. Stosunkowo duże spalanie mojej Lali to wynik dużego silnika 2.2 i automatycznej skrzyni biegów. Taki zestaw nie nadaje się do jazdy w mieście - wtedy spalanie będzie kolosalne. Ja podaję spalanie 70% trasa (polska trasa :) ) i 30% miasto bo tak cały czas używam mojego auta. W czasie 3 letniej eksploatacji dołożyłem do: naprawa zamków w drzwiach przednich, nowy egr (ale to bolączka wszystkich diesli), nowy kolektor dolotowy, wymiana żarówek xenon, akumulator, końcówki drążków kierownicy. Teraz jeszcze będę musiał wymienić tarcze hamulcowe. Poza tym zwykła eksploatacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dlaczego tak wysoko? Czy Laguna jest taka rewelacyjna!? Nie. Cena jest wyjątkowo niska jak za takie auto. W porównaniu do konkurentów z Audi ,VV itp. autko oferuje naprawdę porównywalną jakość (oczywiście opisuję tu tylko moje autko) a cena jest nieporównywalnie niższa. Bierze się to dzięki słabej reputacji Lagunek. No cóż ja na tym skorzystałem. Wyszedłem z założenia że za kilka tysięcy niższą cenę za samochód, mogę w razie czego dołożyć do napraw (które przecież w używanych Audi też mogą wystąpić). Nie żałuję dziś takiego pomysłu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy mnie nie zawiodło, przejechałem 50.000km bez awarii, więc co mogę złego powiedzieć. Zamki w drzwiach przednich to typowa usterka Lagunek, która wystąpiła również w moim samochodzie. Naprawdę trudno mi przypomnieć sobie jakieś nawet drobne niedomagania. Znając opinię o Lagunach to muszę chyba powiedzieć, że trafiłem na naprawdę dobry egzemplarz :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej poważnej awarii. Wymieniłem jednak kolektor dolotowy gdyż od czasu do czasu pojawiał mi się komunikat o awarii systemu zasilania. Kolektor wymieniałem w ASO cena 1700 zł ale jest przynajmniej założony nowego lepszego, poprawionego typu. Gdyż te poprzednie miały tendencje do zapieczenia się elementów ruchomych w kolektorze.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 117

Renault Laguna II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Laguna II Hatchback