Silnik
: bezawaryjny i dynamiczny silnik 2.0 dci 150KM + 6-cio biegowa skrzynia biegów :)
4,0
Całokształt
będę szczery! po przeczytaniu opinii innych użytkowników bałem się zakupu laguny, dlatego kupiłem wersję po liftingu z nowym silnikiem 2.0 dci i muszę powiedzieć, że jestem bardzo miło zaskoczony :)
miałem wiele samochodów ( z tej klasy miałem Vectre, Passata B5, Mondeo MK3 )
i nie podzielam opinii o ponadprzeciętnej awaryjności Laguny, z pojazdów wymienionych najbardziej awaryjnym był Passat! a zaznaczam, że był kupiony w salonie nowy! ( częste awarie zwieszenia, przepustnicy, skrzyni biegów! )
Wrażenia
5,0
Silnik
Nowe silniki dci to rewelacja!!!
mam 2.0 dci 150KM bez filtra cząstek stałych
bardzo dynamiczny, cichy, bezwibracyjny i bezawaryjny w porównaniu do starych jednostek 1.9 i 2.2 ( rozrząd na łańcuchu, trwałe turbiny )
5,0
Skrzynia biegów
mam 6 biegową manualną, precyzyjna, nie haczy, fajnie zestopniowana - nawet na 5 biegu w trasie można spokojnie wyprzedzać bez redukcji! :)
4,0
Układ jezdny
tu trochę gorzej...
daję dobrze bo układ jezdny bardzo komfortowy i cichy, ALE! mało odporny na polskie dziury, ale bez tragedii, jak dla mnie trochę za miękki, poprzednio miałem Mondeo ( wielowahacz ) w MK3 zawieszenie bardziej mi odpowiadało i było trwalsze ale to oczywiście rzecz gustu...
Komfort
4,0
Widoczność
przód OK! tył mniej, ale mam czujniki cofania
4,0
Ergonomia
może być, nic nie przeszkadza...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK, automatyczna klima daje radę nawet w upalne dni, w zimie szybko się nagrzewa, w porównaniu do Mondeo MK3 z 2.0 tdci to BAARDZO szybko!!!
miałem szybkie odmrażanie przedniej szyby, w Mondeo działało to sprawniej ( wtopione grzałka w szybie przedniej ) ale w lagunie nie przeszkadzał odblask od świateł pojazdów z przeciwka
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w Mondeo więcej miejsca i większy bagażnik, Laguna - przód ok, tył troszkę ciaśniej
laguna znacznie zgrabniejsza i łatwiej zaparkować
5,0
Wyciszenie
super wygłuszona, z nowymi silnikami BAAARDZO cicho!
na trasie przy 130 na 6 biegu słychać tylko odgłosy toczenia opon, polecam znerwicowanym ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
raczej ok, drogie przeglądy ( 1100 zł ) w MK3 ( 800 ) ceny części zamiennych nie znam - przedłużona gwarancja na 4 lata! :)) ( a można do 5/150 tys )
bez żadnych wyłączeń! nawet zawieszenie jest objęte gwarancją!
4,0
Stosunek jakość/cena
fajne, zgrabne, dynamiczne i komfortowe autko w dobrej cenie...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobiazgów to:
1. przełącznik otwierania szyby przedniej prawej
2. końcówki drążków stabilizatorów przednich, po 1szt z każdej strony, ale to standard w zawieszeniu na polskich drogach...
ale muszę zaznaczyć, że jeżdżę bardzo dynamicznie, nie zwalniam przed torami tramwajowymi i specjalnie nie zwracam uwagi na dziury ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych to:
1. wymiana modułu sterowania ESP - wymieniony w ramach akcji serwisowej Renault za free...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]