Auto na tle innych prowadzonych pojazdów plasuje sie na średniej pozycji. Najmocniejszym punktem samochodu jest jego oszczędny i niezadowny silnik. Reszta - jak w innych wozidłach. Jeszcze nie spotkałem samochodu, w którym cos by się nie psuło, skrzypiało lub niedomagało.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, chociaż drobnym minusem jest słabe przyśpieszenie powyżej 120 - 130 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą w miarę precyzyjnie
3,0
Układ jezdny
Nieco słabo tłumi dziury w naszych "drogach". W miarę precyzyjne i za wyjątkiem niezbednej wymiany sworzni wahacza (przy 110 tys. km) niezawodne.
Poza tym przy bocznym wietrze i szybkości ok. 100 - 120 auto zatacza się na drodze, trzeba być mocno skoncentrowanym aby nie dać się znieźć z trasy.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki dobra, gorzej do tyłu (wysoki kufer) i trzeba cofać na lusterka.
3,0
Ergonomia
W zasadzie wszystkie przełączniki i przyciski są "pod ręką". Minusem są nieco słabo trzymające w zakrętach fotele.
Brak miejsca )schowka) na mapy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja nieco słabo spisuje się w upalne dni nie gwarantując chłodzenia z tyłu kabiny. Poza tym nie ma czego się czepiać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca dla 4 -osobowej rodziny. 5 osoba na tylnym siedzeniu ma nieco przekichane w czasie dłuższej jazdy.
4,0
Wyciszenie
Dobre, ale mogłoby być nieco lepiej, powyżej 120 słychać wyraźnie szum opon i powietrza (cały czas ta aerodynamika), jednakże wrzeszczeć nie trzeba.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobre jak na tą masę i wielkość auta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Porównujac cene auta , które nabyłem z tym wyposażeniem, jest zdecydowanie lepiej wypasione od jakiejlkolwiek konkurencji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypiący fotel kierowcy (w aucie tej klasy?), słabo spasowane plastiki też dają znać o sobie (zwłaszcza zimą). Wkurzył mnie siłownik klapki wlotu paliwa, który padł od razu po okresie gwarancji a koszt jego wymiany jest absurdalny (350 zł). Poza tym odparowanie z akumulatora nie jest wyprowadzone na zewnątrz auta i przez to śniedzieja na potęgę zaciski i klemy. Słabe gumki wycieraczek
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz głupiego siłownika klapki wlotu paliwa, reszta w normie. Wymiana sworzni wahacza przy 110 tys. km to na naszych drogach chyba niezły rezultat. Klocki hamulcowe również wytrwały do 110 tys. km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]