Stosunkowo dobre wyposażenie. Zastrzeżenie można mieć jedynie do koloru plastików. Samochó robi dobre wrażenie, zwłąszcza w przypadku wyższych wersji wyposażenia (chromowane wstawki).
Wrażenia
4,0
Silnik
Przez pierwsze 1500km nie można przekraczać 2500rpm (=140km/h na 6biegu). Jedyne zastrzeżenie mam do dźwięku silnika na niskich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
6cio biegowa, precyzyjna, 6bieg wchodzi z lekkim oporem. W porównaniu do VW Passata wypada jednak troche gorzej. Działnie sprzęgła wymaga przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
Oczekujemy komfortowego a niekoniecznie bardzo szybkiego przemieszczania się z miejsca na miejsce i te oczekiwania spełnia doskonale.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki b.dobra, lusterka (lewe dzielone) zapewniają dobrą widoczność do tyłu. W czasie cofania niebędne wydają się parkometry, choć widoczność w porównaniu do VW Passat Variant jest lepsza.
5,0
Ergonomia
Przednie fotele regulowane również na wysokość, możliwosć wygodnego ustawienia kierownicy. B.wygodny, seryjny "satelita" przy kierownicy do sterowania radiem, b.wygodne przyciski tempomatu na kierownicy. Komfort podnosi centralny zamek automatycznie blokujący drzwi przed otwarciem od zewnątrz (funkcja przydatna w mieście, można ją wyłaczyć). Elektryczne szyby z tyłu to miły lecz raczej zbędny dodatek (seryjny w tej wersji). Komfort podnosi rozbudowany system oświetlenia (lampki w suficie, na nogi, w drzwiach etc.) i gniazdka 12V(z tyłu i w bagażniku). Ogólnie-dopracowany samochód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja szybko schładza wnętrze. Regulacja z dokładnością do 0,5C. Porównywalna do systemu Climatronic z VW. Komfort podnosi system automatycznie zamykający obieg powietrza w przypadku wzrostu toksyczności na zewnątrz. Po schłdozeniu do zadanej temperatury sytem pracuje b.cicho.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W stosunku do VW Passat Variant na zadawalającym poziomie, choć wyższym osobom z tyłu może zabraknąć miejsca nad głowami (rozwiązanie-Laguna Grandtour)... Wpływ ma na to dosć duży (choć nie największy w tej klasie) rozstaw osi.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie na dobrym poziomie, choć przy niskich obrotach słychać klekot diesla.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa utrzymuje się poniżej 6l na trasie, producent gwarantuje osiągniecie parametrów eksploatacyjnych po 6000km...
5,0
Stosunek jakość/cena
W stosunku do podobnie wyposażonej Toyoty Avensis czy VW Passata samochód jest tańszy o kilkanaście tysiecy PLN, a Renault oferuje czteroletnią gwarancję jako płątną opcję. Stosunek jakosć do ceny jest w Polsce lepszy w przypadku wersji 1,9 niż 2,2, z uwagi na to, ze ta druga jest obciążona akcyzą wyższą o 10%, co czyni jej zakup opłącalnym dopiero przy b.dużych przebiagach rocznych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z uwagi na mały przebieg jest za wcześnie na ocenę. Z ASO jesteśmy zadowoleni (pierwszy przegląd).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z uwagi na mały przebieg jest za wcześnie na ocenę. Z ASO jesteśmy zadowoleni (pierwszy przegląd).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]