Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Hatchback

Nestor, 10 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
3,31
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jeżeli trafisz na nierozbity egzemplarz, masz spokój z rdza na długie lata - blachy w podwójnym ocynku, a do tego na prawdę grube jak na nowoczesne auto. W porównaniu z blachami np. Focusa z 2006, gdzie blachy są jak bibuła - Laguna to czołg ! Tak dobrej karoserii nie widziałem od czasów Audi 80.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : kontrolki na desce rozdzielczej
Zawieszenie : poduszki tylnej belki
Przeniesienie napędu : hacząca skrzynia biegów
3,0
Całokształt
Samochód pięknie wygląda na zdjęciach - karoseria ma ponadczasową linię, wnętrze też wygląda ładnie i komfortowo. Gdyby nie zastosowane materiały i niedopracowane i nieprzemyslane nowinki techniczne byłby to samochód idealny ...
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik co prawda dość cichy, ale wcale nie ekonomiczny - w Warszawie przy na prawdę spokojnej jeździe z uwzględnieniem eco-drivingu palił ok. 7 litrów, trasa 5 litrów. Obraz psuje możliwość wystąpienia kłopotów z panewkami i turbiną (dzieje się to, gdy wymienia się olej co więcej niż 10.000 km i używa się oleju półsyntetycznego zamiast prawidłowego syntetyka). Ponadto kłopot jest też z przytykąjacymi się zaworami EGR.
3,0
Skrzynia biegów
Wadą tych aut jest skrzynia biegów, a dokładniej wbijanie 1 i/lub zmiana z 1 na 2 - potrafi często haczyć w najmniej oczekiwanym momencie (nowsze Laguny ponoć tez tak mają). Działanie pozostałych biegów bez zarzutu. Nieciekawa jest też sprawa z dwumasem, który do skrzyni 6-biegowej kosztuje ok. 2500 zł (skrzynia 5 biegowa nie ma dwumasy)
3,0
Układ jezdny
Dobry promień skrętu, bardzo skuteczne hamulce, ale tarcze zintegrowane z łożyskami (tył), co bardzo podwyższa koszta naprawy w przypadku uszkodzenia łożyska.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na tak duże auto miałem zastrzeżenia, bo przednie słupki są schodzące się ku dachowi, tylne zaś są bardzo szerokie, a szyba mała.
5,0
Ergonomia
Wszystko jak trzeba - intuicyjnie i czytelnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie podobało mi się, że jesienią przednia szyba nadmiernie paruje, mimo że auto nie miało przecieków, a filtr kabinowy był czysty. Na szczęście miałem sprawny klimatronic, który dawał radę szybko usunąć parę. Niestety żył on własnym życiem i nierzadko nie robił tego, co ja chciałem :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod dostatkiem miejsca i z przodu i z tyłu - nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, chociaż jeździłem cichszymi autami.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak już pisałem powyżej auto pali przeciętnie, do tego trzeba być przygotowanym na nieoczekiwane niespodzianki wynikające z zastosowania marnych materiałów w aucie, np. otwierana popielniczka panelu środkowego popsuła się po 1 dotknięciu palcem, wszystkie podświetlenia przełączników otwierania szyb były popalone, lubią się psuć podnośniki szyb i silniczki wycieraczek, a to wszystko kosztuje ...
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie są to wozy cenione, zatem za niewielkie pieniądze można trafić młode auto i nawet nierozbite. Trzeba jednak mieć wiedzę odnośnie budowy auta, by nie dać się naciągnąć pazernym mechanikom i naprawiać tylko to, co konieczne.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety występują często, co wynika z fatalnej jakości materiałów, głównie plastików - deska trzeszczała już jesienią, aż strach pomysleć co by było zimą... Niepotrzebnym rozwiązaniem jest też karta startowa zamiast kluczyka, mało że może się uszkodzić np. na skutek wypadnięcia z ręki, to jeszcze czytnik karty potrafi się psuć ...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem to cudo krótko i nic się nie popsuło. Uczulam jednak wszystkich na awarie tylnych poduszek belki, stan turbiny i EGR oraz działanie sprzęgła - to kosztuje !

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 117

Renault Laguna II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Laguna II Hatchback