Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Hatchback

Sławek, 13 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nowoczesna i ponadczasowa - zawsze będzie atrakcyjna
5,0
Całokształt
Laguny mają opinię psujących się - NIE! Mój egzemplarz jest na to najlepszym dowodem! Myślę, że tak jak z każdym samochodem jest tak, że jego kondycja odzwierciedla stosunek jego właściciela do samochodu pod kątem dbania o pojazd. To że wysiada turbina to tylko w 10% wina urządzenia. Radzę brać pod uwagę historię pojazdu a potem wieszać psy! Kupujemy auta rozwalone, wyklepane, pomalowane - czasem, widać to gołym okiem - a potem zdziwienie że to czy tamto nie działa. Kupienie dobrze utrzymanej Laguny nie jest sprawą trudną. Ludzie! Jeżeli już musicie coś wymienić, nie warto wołać szwagra z flaszką albo prosić kumpla z pracy o pomoc. Te samochody zostały tak skonstruowane, żebyśmy sami w nich nie grzebali. Wiem, że usługi są czasem drogie ale to odpłaci się w bezawaryjnej obsłudze. Serwis renaulta może zedrzeć kasę - ale na pewno są prywatne warsztaty które podołają zadaniu za rozsądne pieniądze. Moim zdaniem kupno Laguny wiąże się z pewnym ryzykiem ale warto je podjąć - przed zakupem
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje równo. Nie jest to demon prędkości ale radzi sobie w ruchu. Bardzo przyjemnie się rozpędza, w pewnym momencie czuć jak to stado koni ciągnie karoce do przodu :)
5,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni, nie mam zastrzeżeń - do każdej trzeba się przyzwyczaić a ta przypadła mi do gustu. Zasadniczym plusem jest 6-ty bieg, na którym ekonomiczna prędkość, ze spalaniem rzędu 4,5-5,5 l/100, wynosi 110km/h. Dzięki temu poruszamy się szybko a w zbiorniku nie słychać wiru.
5,0
Układ jezdny
Cisza i spokój - nic dodać, nic ująć - jestem bardzo zadowolony z uwagi na wyciszenie - granitowa kostka na torowisku tramwajowym już nie stanowi problemu. Mankamentem może być szybko zużywające się gumowe elementy (raz na jakieś 10 tys. km.) ale to niewielka cena jak na komfort podróżowania.
Komfort
3,0
Widoczność
No i tu pojawiają się mankamenty. Należy bezwzględnie dbać o wewnętrzną czystość przedniej szyby! Jazda pod słońce bardzo często zmusza do podziwiania podszybia odbijającego się w szybie. Trochę małe lusterka ale może się czepiam. Tylna szyba ok (chyba że jesteś kurduplem)
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko jest ok, jeśli nie przedobrzysz z środkami konserwująco-nabłyszczającymi :) Jeśli chodzi o wrażenia dotykowe to spoko, przełączniki są na swoim miejscu, szukasz ich tam gdzie powinny być. Czasem wkurzają rękojeści od zamykania drzwi - należy mieć wyprostowaną lewą nogę, żeby nie uwierało (no, chyba, że jesteście kurduplami)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5+ sumarycznie - bo ogrzewanie działa bardzo szybko ok 3 min to zejście klimą do lodówki w gorące lato zabiera już trochę czasu - 5-10 min ale zasadniczym plusem jest to, że wszyscy pasażerowie jednocześnie odczuwają obniżoną temperaturę. Inna zaleta to łatwy dostęp do filtra klimy i pp - można to zrobić samodzielnie!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daje 4 ale to wszystko zależy od tego kto siedzi z przodu i jakie są warunki podróży - na pewno dla standardowej rodziny miejsca i komfortu nie zabraknie. Można spokojnie przejechać 300 km i nie odczuwać zmęczenia. komfort jest na 6!
5,0
Wyciszenie
Jak na razie najbardziej cichy ze wszystkich samochodów jakimi jeździłem (diesle). Niechcący wcześniej napisałem o ciszy podróżowania więc niewiele tutaj dopiszę
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiele się naczytałem wcześniej o problemach z \"Lalunią\" - jeżeli do serwisu zajeżdżasz kiedy coś już nie działa to licz się z kosztami! Jeżeli twój mechanik to jakiś brudas, który zapłon reguluje na słuch to nie dziw się że ponosisz kosmiczne koszty naprawy. Mam diesla. wymieniłem turbo i to jest wydatek rzędu nawet 1500. Podstawa to rzetelny mechanik - taki doradzi co i jak. Serwis firmowy? Cóż, pozostawia wiele do życzenia. Spalanie w trasie rewelacja - 4,5-5l/100km w mieście jakieś 6-7 ale jak się postarasz to i 15 :). Mówimy o normalnej, dynamicznej jeździe!
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo bogate wyposażenie za rozsądne pieniądze!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 10 lat i nie widać na nim zużycia. Co prawda przepalają się żarówki i ich wymiana może być kłopotliwa ale reszta \"wichajstrów\" działa prawidłowo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie wymieniłem turbo i cylinderki z tyłu. Auto na bierząco serwisowanie nie wymaga naprawy. Motor suchy, nic nigdzie nie kapie, stan płynów ustrojowych w normie. Elementy plastikowe ok, gumowe elastyczne - jest ok

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna II Hatchback