Silnik
: poduszka silnika 3 razy w ciągu 165kkm - koszt 250zł
4,0
Całokształt
tym autem a szczególnie tym silnikiem trzeba umieć jeździć! to, że lecą turba to wina 30tyś cyklów przeglądowych a głównie stylu jazdy kierowców. ze sprzęgłem ta sama sprawa... zawieszenie to sprawa względna bo jak ktoś jeździ po dziurach to skończy nawet LandRovera po 50tyś, jedynie na co uczulam to robienie całego zawieszenia od razu bo jeśli ktoś będzie bawił się pojedyńczymi elementami to będzie jeździł na warsztat co 2-3tyś od wymiany pierwszej części.
bardzo dobre wyniki spalania jak na wielkość i masę samochodu - w trasach autostradowych w dwie osoby przy jeździe około 130-150km/h schodzę bez problemu poniżej 5l
Wrażenia
4,0
Silnik
chyba najlepszy silnik z oferty dCi Renaulta, gdyby nie cholerna wrażliwość na paliwo byłoby wszystko ok...
3,0
Skrzynia biegów
od nowości(5000km) ciężka zmiana biegów na zimnej skrzyni i haczenie pomiędzy 2 a 3...
4,0
Układ jezdny
pomimo belki z tyłu jest zadziwiająco dobrze, wadą u nas(w Polsce) są 17" felgi ale wszędzie indziej bardzo dobrze uzupełniają zawieszenie( jeździłem Laguna II na 16" felgach i na dobrej drodze prowadzi się dużo gorzej)
Komfort
4,0
Widoczność
jest ok
4,0
Ergonomia
fatalnie umiejscowione przełączniki opuszczania szyb w drzwiach kierowcy, poza tym ok...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
z klimą ok, bez klimy fatalnie... źle umiejscowione otwory do wentylacji przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z wszystkich moich poprzednich samochodów wynik najlepszy
3,0
Wyciszenie
przy 17" felgach przeciętnie jak na tą klase auta
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeciętna... małe spalanie, tanie części ale dość spora awaryjność dupereli i szczegółów...
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tu do dupy... ale na pocieszenie dodam, że 95% usterek usunie średnio inteligenty szympans.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mam to auto praktycznie od nowości(5000km) do dzisiaj zrobiłem 160 000 w stosunku 40/60 jazda miejska/trasy, serwisuje regularnie auto co 15000km(zamiast polecanych przez serwis 30000km co dla tego silnika jest nieporozumieniem!) u zaufanego mechanika i mam dalej fabryczne sprzęgło, fabryczne turbo, fabryczny intelcooler, itp... zawieszenie(sworznie, gumy stabilizatora, komplety naprawcze wachaczy, drazki kierownicze) robiłem przy przebiegu 75000km i 140000km co jak na polskie drogi jest moim zdaniem bardzo dobrym wynikiem. jedynie poduszkę silnika wymieniałem 3 razy ;)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]