Dobry i wystarczajacy silnik do tego auta. Co prawda zanim sie nie zorgrzeje chodzi jak stary Ursus ale pozniej to juz miod malina. Elestycznosc swietna, ale w koncu do diesel.
Nadzwyczaj cichy po rozgrzaniu. Cieply pracuje ciszej niz niejedna benzyna ktora slyszalem.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegow do przodu to fajne rozwiazanie. Na poczatku mozna sie troche pogubic szczegolnie jesli ktos cale zycie jezdzil autami 4 i 5 biegowymi. Biegi wchodza plynnie. Zadnych wibracji/drgan drazka podczas jazdy czy postoju.
4,0
Układ jezdny
W kategorii uklad jezdny/zawieszenie:No tutaj takie 4 z duzyyym minusem. Auto i owszem wygodne, ale do Mondeo to brakuje mu sporo. Miekko. Czasami ma sie wrazenie ze az za miekko.O ile na poczatku przez kilka dni/tygodni czy miesiecy auto wydaje sie komfortowe to po pewnym czasie zaczyna to juz lekko wkurzac. Niepewny na poprzecznych nierownosciach, duzo lepiej zachowuje sie gdy jest mocno dociazony. Ale ogolnei przewidywalny.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki swietnie. Swietne duze lusterka i do tego elektrycznie skladane. Troche gorzej do tylu ze wzgledu na dosc spory jednak tyl auta pomimo ze to hatch back. Czujniki cofania swietne, chociaz sama sygnalizacja dzwiekowa mogla by byc glosniejsza. Wycieraczki automatyczne + auto swiatla dzialaja super. Nie mam absolutnie zastrzezen. Ogolnie dobrze.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. No moze poza kierownica (jezdze wersja angielska ;)
Elektroniczny hamulec reczny to swietny patent, ale juz umieszczenie jego dzwigni to pomylka. Gdyby byla w standardowym miejscu hamulca recznego jak w nowej Lagunie III bylo by idealnie. A tak tylko dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja. Daje rade ale jezdzilem autami w ktorej klima byla bardziej inteligentna. 4.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj pelen luksus. Ogrom miejsca na przednich i tylnych fotelach. Spory kurer i prostota zaladunku w wersji hatchback. To jej to!
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Swietnie wyciszone auto, chyba najlepiej w swojej klasie z silnikami diesla. 130/140 lagodny szum powietrza. Przy takich predkosciach mozna naprawde podrozowac w ciszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nawet wiecej niz doskonale. Jadac w trasie zgodnie z przepisami mozna zejsc ponizej 5 litrow. W normalnym uzytkowaniu Trasa/miasto w roznych proporcjach zawsze zamykam sie w 6.5-7 litrach. Do tego ten zbiornik - 68 litrow ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj sie nie wypowiem. DObre auto za rozsadne pieniadze jak na wielkosc/klase. Szybko traci na wartosci. No i to ciagle jednak Renault...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
troche poskrzypuja plastiki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jakis drazek kierowniczy i.. to wszystko. Renault zrobil chyba olbrzymi krok w jakosci swoich produktow.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]