Silnik
: Naprawdę dobry, nie pali dużo, dość dobra kultura pracy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Czasami problemy z klimatyzacją,
3,0
Całokształt
Plusy:silnik, komfort na długich, równościach przyczepność, pozycja za kierownicą, skrzynia biegów, ogólny komfort prowadzenia, bezpieczeństwo, hamulce. Minusy: przestrzeń, wyciszenie przy wyższych prędkościach, wspomaganie, bagażnik, komfort przy krótkich nierównościach, wykończenie, system audio.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje kulturalnie, we wnętrzu pojazdu dźwiękowo bliżej mu do silnika benzynowego niż diesla. Przy dynamicznym przyśpieszaniu najlepiej utrzymywać obroty między 2000 a 3000. Wyczuwalna turbo-dziura poniżej 2000 obr/min. Wolniej zbiera się z obrotów w porównaniu do silników 1.9 TDI.
4,0
Skrzynia biegów
Dobre zestopniowanie skrzyni biegów, przy redukcji przy 3000 obr/min, nie spadają one poniżej 2000(czyt. optymalnego momentu obrotowego). Czasami przyhaczy przy wrzucaniu wstecznego. Szóstka to 2500 obrotów przy 130, a co za tym idzie, niskie spalanie. Sama skrzynia pracuje dobrze, jednak biegi mogłyby precyzyjniej wchodzić. Czuć tutaj "synchronizację".
4,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi oraz świetnie wybiera długie nierówności, niestety krótsze przedostają się do wnętrza. W czasie szybkiej jazdy występuje delikatna podsterowność której można szybko zapobiec zdejmując nogę z gazu. Nadsterowność natomiast jest banalna do opanowania. O ile na suchym, trzeba po prostu chcieć ją wywołać, o tyle na mokrym w szybko pokonywanym zakręcie, przy wciśnięciu pedału hamulca, można odczuć delikatnie uciekający tył. Wystarczy jednak puścić pedał hamulca aby powrócił on na swoje miejsce. Same zawieszenie mogłoby być cichsze. Hamulce bardzo czułe, dają poczucie bezpieczeństwa.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobrze, do tyłu już dużo gorzej. Mała tylna szyba, duże słupki sprawiają, że przy cofaniu mogą być małe problemy dla osoby bez wyczucia pojazdu.
3,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, świetnie rozwiązana kontrola radia za pomocą "pada" za kierownicą. Poręcznie i blisko. Jakość wykończenia... przeciętna. W miejscach dobrze widocznych, miękko i przyjemnie. Jednak miejscami za twardy plastik. Fotele mogłyby być dłuższe i twardsze. Wspomaganie kierownicy elektryczne i definitywnie przesadzone. Dość mały bagażnik, 430l to niewiele. System audio również nie jest czymś niesamowitym. Dźwięk mógłby mieć więcej kopa, nie wyróżnia się absolutnie niczym. Tzn, nie jest źle, ale mogło być lepiej. Same radio jest dobrze zaprojektowane i wygodne w obsłudze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja pracuje dobrze, czasami jednak w ciepłe dni ustawia dmuchawy na zbyt wysokim poziome.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze, fotel kierowcy mógłby być twardszy i lepiej wyprofilowany. Podobnie zresztą z miejscem pasażera. Miejsce za kierownicą jest wygodne, sama jest ustawiana w dwóch płaszczyznach. Z tyłu już gorzej, kanapa mogłaby być wyżej, o ile jest w miarę wystarczająca miejsca na kolana, z stopami dużo gorzej. Nie ma gdzie je włożyć(zerowa przestrzeń pod przednimi fotelami). Mało przestrzeni nad głową. Mam 1,76 cm i jak się maks. przysunę do tylnej kanapy, dotykam głową dachu.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości autostradowych jest w miarę cicho... niestety potem przeszkadza szum powietrza. Silnik jak na diesla dobrze wyciszony, trudno poznać ze to diesel. Oczywiście słyszalny jest(ba... to nie segment wyższy), ale nie jest natarczywy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na bardzo dobrym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu 4 lat użytkowania był niewielki problem z klimatyzacją, prawdopodobnie wina czujników. Przy ustawieniu temp. na ok 17,5*C dmuchawy przestawały działać. Jedna karta przestała działać, jej wymiana to kilkaset złotych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]