Kocham to auto :) Wytrzymałam z Laguną dłużej, niż obydwoma mężami łącznie :) Szybka, dynamiczna, jeszcze potrafi śmigać bez żadnych problemów (co potwierdziła wczoraj na A2). Jest moją najlepszą przyjaciółką - nawet sobie z nią czasem rozmawiam jak dziewczyna z dziewczyną :) Nie jest bezawaryjna - w ciągu 15 lat poszło sprzęgło (jedyne holowanie!), przepustnica, była awaria klimatyzacji. Poza tym tylko kwestie zwykłego zużycia - klocki, tarcze, raz amortyzatory, drążek kierowniczy, linki i takie tam drobiazgi. Potrafi pożerać paliwo w mieście - mnie spala 11.5 litra (raczej dynamiczna jazda i ciężka noga), ale na trasie jest znacznie lepiej, przy dużych prędkościach z klimatyzacją (160-180) ok. 10,5, przy średnich (do 120-130) ok. 9. Przy osiągach silnika nie jest to chyba jednak wiele (nie zamieniłabym się na żadne ekonomiczne pudełeczko, nazywane "miejskim"!) To czego nie lubię to fotele, takie trochę usportowione i zapadnięte - jak dla mnie niezbyt wygodne (jak pupa wpadnie w to zagłębienie to muszę się "gramolić" z auta, zwłaszcza że często noszę szpilki). No i bardzo mały prześwit - nie jest to z pewnością auto w "teren". Kocham ten samochód i będę bardzo płakać, jak zakończy swój żywot. Nie ma godnego następcy w tym segmencie, bo od jakiegoś czasu się rozglądam (chcę auto nowe, żeby mi posłużyło jak Laguna)... chyba tylko po to, by przekonać się że musi jeszcze ze mną pobyć :) Kolega mechanik twierdzi, że silnik chodzi jak złoto, choć zanim do zajrzał do mojego auta, twierdził, ze laguna to "królowa lawet". Oczywiście mowa wyłącznie o tej wersji silnikowej (2,0 turbo, 165 KM), wiem, że inne mają dużo gorsze opinie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja - dynamiczny, cichy, bezawaryjny. Silnik przy 170km/ h pracuje na poziomie ok. 4 tys obrotów .
5,0
Skrzynia biegów
Po 15 latach - bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Zwrotne, stabilne auto.
5,0
Karoseria
Po 15 latach minimalne ślady rdzy - auto trzymane na zewnątrz, choć pod wiatą.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu
4,0
Ergonomia
Nie lubię foteli, przez ich "zapadnięcie", takie w lekko sportowym stylu - za to minus 1 gwiazdka. Wygodne zagłówki. Wszystkie przyciski pod ręka, świetny schowek pod podłokietnikiem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bez zarzutu, ale automatyczna klimatyzacja (mam dwustrefową) nie jest idealna. Zazwyczaj utrzymuje się temperatura wyższa ok, 2 stopni niż na wyświetlaczu, dlatego często przestawiam ręcznie (zwłaszcza w celu szybkiego schłodzenia wnętrza w upały). Bardzo przydatna zimą funkcja szybkiego odparowania szyb - błyskawicznie działa po naciśnięciu jednego przycisku.
5,0
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, pojemny bagażnik, możliwość złożenia siedzeń z tyłu i powiększenia przestrzeni bagażowej
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutu nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście - paliwożerna, na trasie - do wytrzymania. Ogólnie biorąc pod uwagę moc i możliwości- nie najgorzej. Koszty napraw nie są znaczne, duży wybór zamienników części o dobrej jakości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przeszło moje najśmielsze oczekiwania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elementy zawieszenia (ale to raczej zwykłe zużycie), hamulec postojowy (też raczej zużycie linki), pokrywa silnika, zagłówek kierowcy (wyciągnął się i nie chciał obniżyć)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepustnica, sprzęgło (jedyne holowanie),
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i T 16V 165KM 121kW
[l/100km]