Układ elektryczny
: Drobnostki takie jak podnoszenie szyby czy przepalające się ciągle lampki we wnętrzu
5,0
Całokształt
Jeżdżę autem od nowości. Minęło już 12 lat. Wbrew temu jaką opinię ma to auto jest bezawaryjne. Jedyne co się w nim psuje to zawieszenie. I to notorycznie a części są z ASO. Poza tym Laguna jest bezawaryjna, praktyczna i w miarę oszczędna a przy tym dynamiczna. W porównaniu do Mondeo z tamtych lat Laguna jest znacznie nowocześniejsza i wygodniejsza. Jestem tak bardzo zadowolony z tego auta że kilka dni temu zamówiłem Talismana
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco dynamiczny ale nie zbyt oszczędny
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, ale zmiana biegów mogłaby być mniej ,,sztuczna"
5,0
Układ jezdny
Precyzyjne prowadzenie i dobra przyczepność
5,0
Karoseria
Lakier się nie odkrusza, nic się z nim nie dzieje. Żadnej rdzy
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra
4,0
Ergonomia
Ok
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą trzeba dosyć długo czekać aż silnik się nagrzeje i we wnętrzu będzie ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z tyłu mogłoby być więcej.
5,0
Wyciszenie
Na poziomie aut klasy średniej-wyższej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba bardzo delikatnie posługiwać się pedałem gazu żeby w ogóle zejść poniżej 11 litrów na setkę. Części są tanie nawet w ASO ale przerażająca jest utrata wartości auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest warte swojej ceny
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest ich wiele. Na przykład ni z tąd ni z owąd odpadło lusterko wsteczne
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Częściej psują się drobnostki takie jak podnoszenie szyby niż coś poważnego
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
[l/100km]