Wilk w owczej skorze. Pozornie przecietne auto, z nieprzecietnym komfortem i jakoscia wnetrza(zdecydowane 5) + silnik jakby z innej bajki. Minusy za uklad jezdny, ktory jednakze mozna szybko poprawic wymianiajac tarcze i amortyzatorow na zdecydowanie niefabryczne.
W tej cenie mozna dostac np porownywalne Mondeo St226 lub Vectre V6. Jezeli chcesz sportu od reki + wyglad i dzwiek - bierz Mondziawe, nastepna Vectra...potem dluugo nic...
Natomiast jezeli chcesz otrzymac eleganckie i naprawde smaczne wnetrze, w bardzo niepozornej oprawie z duzym potencjalem pod maska...Laguna GT to jest to:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to zdecydowanie najmocniejsza strona samochodu. Mimo pojedynczej turbiny spory zapas momentu ponizej 3 tys obrotow, wystraczajacy do sprawnego przemieszczania.Rewelacyjnie wyciszony - niektorym moze brakowac sportowej nuty.Brakuje porzadnego intercoolera,bardzo wyraznie reaguje na temperature powietrza,odczuwalny spadek mocy przy braku intensywnego chlodzenia(ostra jazda w miescie). Typowa charakterystyka silnika turbo - dla fanow radocha gwarantowana.Ostre przyspieszanie na 2 biegu wymaga wyczucia-ostry przyrost mocy powyzej 3,5tys obr powoduje zerwanie przyczepnosc. Na mokrym tyczy sie to rowniez 3 biegu.O 1 biegu nawet nie wspominam...:)
4,0
Skrzynia biegów
Troche malo precyzyjna jak na topowo-sportowy model. Dobre zestopniowanie, aczkolwiek 6 moglaby by krotsza
3,0
Układ jezdny
Niestety, zdecydowanie najslabsze ogniowo:1.Mimo "utwardzenia" w stos do wersji "cywilnych" oraz obnizenia o 10mm zdecydowanie nie nadarza za moca silnika.Sytuacji nie ratuja nawet seryjne 17"tki z oponami o profilu 225/45. Zbyt miekkie zawieszenie w polaczeniu ze sklonnoscia do nadsterownosci nie sprzyjaja dynamicznej jezdzie po zakretach.Mocne strony zawieszenia to zdecydowanie hamulce-potezne tarcze z przodu (302mm) w polaczeniu z rewelacyjnym i ostrym serwo - potrafia "zerwac twarz"...;)
Komfort
4,0
Widoczność
widocznosc do tylu
4,0
Ergonomia
obsluga radia i wentylacji wymaga duuzej wprawy(male,podobne do siebie przyciski)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
podgrzewanie foteli niestety automatycznie sie wylacza przy temp powyzej 10st...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
komfort i jakos wykonczenia - miodzio!
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis Renault nie nalezy niestety do najtanszych na rynku. Spalanie przecietne w miescie to ok. 14-16 litrow - troche za duzo nawet jak na taka moc.Silnik dosyc wysilony takze, wymiany oleju co 20tys mozna wlozyc miedzy bajki(a filtru powietrza co 40tys!(sic!). Polecam filtr K&N - jednorazowo 120pln potem regulrane czyszczenia, a przy okazji obniza spalanie o ok.1l/100km. Odczywalnie zyskuje po tym rowniez na elastynosci ponizej 3 tys obr.
4,0
Stosunek jakość/cena
mnie pasuje:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Permanentne problem z aromatami z klimy (od nowosci).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie (prawie 60tys km) nic powaznego poza...seryjnymi TARCZAMI - przez ten czas zdarzylem wymienc tarcze przednie, z powodu przegrzania..4 razy!!Dopiero sportowe tarcze EBC wraz z klockami Green Stuff,byly wstanie poradzic sobie z odprowadzenim ciepla (na marginesie komplet tarcz EBC z klockami jest o 20% tansze od seryjnej tandety!!)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
[l/100km]