Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Hatchback

cezario, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna II Hatchback 2.0 i 16V GT 205KM 151kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wilk w owczej skorze. Pozornie przecietne auto, z nieprzecietnym komfortem i jakoscia wnetrza(zdecydowane 5) + silnik jakby z innej bajki. Minusy za uklad jezdny, ktory jednakze mozna szybko poprawic wymianiajac tarcze i amortyzatorow na zdecydowanie niefabryczne. W tej cenie mozna dostac np porownywalne Mondeo St226 lub Vectre V6. Jezeli chcesz sportu od reki + wyglad i dzwiek - bierz Mondziawe, nastepna Vectra...potem dluugo nic... Natomiast jezeli chcesz otrzymac eleganckie i naprawde smaczne wnetrze, w bardzo niepozornej oprawie z duzym potencjalem pod maska...Laguna GT to jest to:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to zdecydowanie najmocniejsza strona samochodu. Mimo pojedynczej turbiny spory zapas momentu ponizej 3 tys obrotow, wystraczajacy do sprawnego przemieszczania.Rewelacyjnie wyciszony - niektorym moze brakowac sportowej nuty.Brakuje porzadnego intercoolera,bardzo wyraznie reaguje na temperature powietrza,odczuwalny spadek mocy przy braku intensywnego chlodzenia(ostra jazda w miescie). Typowa charakterystyka silnika turbo - dla fanow radocha gwarantowana.Ostre przyspieszanie na 2 biegu wymaga wyczucia-ostry przyrost mocy powyzej 3,5tys obr powoduje zerwanie przyczepnosc. Na mokrym tyczy sie to rowniez 3 biegu.O 1 biegu nawet nie wspominam...:)
4,0
Skrzynia biegów
Troche malo precyzyjna jak na topowo-sportowy model. Dobre zestopniowanie, aczkolwiek 6 moglaby by krotsza
3,0
Układ jezdny
Niestety, zdecydowanie najslabsze ogniowo:1.Mimo "utwardzenia" w stos do wersji "cywilnych" oraz obnizenia o 10mm zdecydowanie nie nadarza za moca silnika.Sytuacji nie ratuja nawet seryjne 17"tki z oponami o profilu 225/45. Zbyt miekkie zawieszenie w polaczeniu ze sklonnoscia do nadsterownosci nie sprzyjaja dynamicznej jezdzie po zakretach.Mocne strony zawieszenia to zdecydowanie hamulce-potezne tarcze z przodu (302mm) w polaczeniu z rewelacyjnym i ostrym serwo - potrafia "zerwac twarz"...;)
Komfort
4,0
Widoczność
widocznosc do tylu
4,0
Ergonomia
obsluga radia i wentylacji wymaga duuzej wprawy(male,podobne do siebie przyciski)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
podgrzewanie foteli niestety automatycznie sie wylacza przy temp powyzej 10st...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
komfort i jakos wykonczenia - miodzio!
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis Renault nie nalezy niestety do najtanszych na rynku. Spalanie przecietne w miescie to ok. 14-16 litrow - troche za duzo nawet jak na taka moc.Silnik dosyc wysilony takze, wymiany oleju co 20tys mozna wlozyc miedzy bajki(a filtru powietrza co 40tys!(sic!). Polecam filtr K&N - jednorazowo 120pln potem regulrane czyszczenia, a przy okazji obniza spalanie o ok.1l/100km. Odczywalnie zyskuje po tym rowniez na elastynosci ponizej 3 tys obr.
4,0
Stosunek jakość/cena
mnie pasuje:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Permanentne problem z aromatami z klimy (od nowosci).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie (prawie 60tys km) nic powaznego poza...seryjnymi TARCZAMI - przez ten czas zdarzylem wymienc tarcze przednie, z powodu przegrzania..4 razy!!Dopiero sportowe tarcze EBC wraz z klockami Green Stuff,byly wstanie poradzic sobie z odprowadzenim ciepla (na marginesie komplet tarcz EBC z klockami jest o 20% tansze od seryjnej tandety!!)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V GT 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna II Hatchback