Zawieszenie
: Stosunek: pewność prowadzenia/komfort - naprawdę duży plus.
4,0
Całokształt
Dobre auto jako rodzinna limuzyna. Wygodnie, dość ładnie. Wymaga normalnej dbałości i traktowania. Nieodporne na ciągłe katowanie. Swoje zadanie spełnia dobrze. Nie psuje się jakoś często. Jednym słowem dobry średniak z natawieniem bardziej na komfortową jazdę niż szukanie sportowych doznań.
Wrażenia
4,0
Silnik
Minimum mocy jest - wystarczy do sprawnego poruszania się po mieście i na trasie. "Elastyczność" - OK (całkiem zgrabnie jedzie już od 2000 obr. W porównaniu z japońską konkurencją jest minimalnie bardziej warkotliwy.
4,0
Skrzynia biegów
Przełozenia dobrane dobrze. Przy szybkiej jeździe brakuje 6-ego biegu (można by lecieć np. 160 troszkę oszczędniej). Skok lewarka w normie. Czasami haczy między 2 a 3 ale tylko przy próbach bardzo "sportowej" jazdy.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy, miękki i co zaskakujące naprawdę stabilny zarówno na prostej jak i w zakręcie. Słabo sobie radzi z głębokimi koleinami. Idąc szybko w zakręcie pochyla się całkiem niewiele (jak na francuza). Na dużych dołach można odnieść wrażenie że zawias dobija. Moim zdaniem pracuje troszkę za głośno.
Komfort
4,0
Widoczność
Normalnie jak w aucie tej wielkości. Czujniki parkowania z tyłu się przydają.
4,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń poza podłokietnikiem, który moim zdaniem jest za wysoko (mam 188 cm wzrostu i dość nisko opuszczam fotel).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik czasami "głupieje". Ustawianie konkretnej temperatury w środku nie oznacza, że taka będzie. Ogrzewanie bardzo OK. Z parowaniem nie ma większych problemów. Warto częściej niż zalecaja zmieniać filtr kabinowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj celująco. Fotele przednie są wielkie i super wygodne - jedynie bardzo długie trasy troszkę obciążaja kręgosłup (miękki fotel) ale na codzień genialnie. Z tyłu nie jeżdżę ale Ci, którzy jechali mówia że jest świetnie. Dla dzieci jest mnóstwo przestrzeni, duży podłokienik ze schowkiem i uchwytami na napoje.
4,0
Wyciszenie
Średnia klasowa - moim zdaniem. Silnik słychać na wysokich obrotach. Generalnie przy prędkościach do 100 km/h bardzo dobrze, powyżej - przeciętnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio w mieście - 11,5
Średnio na tzw. trasie - 8,5
Średnio na autostradzie - 11,0
Noga dość ciężka, czasami dokręcanie do odcinki. Generalnie szybko w "rozsądnych" granicach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem używany - ale praktycznie nowy. Za cenę, którą zapłaciłem (prawie tzw. full opcja) u konkurecji nie miałbym czego szukać - to był też powód zakupu. Patrząc w cenniki nowych - chyba bym się nie zdecydował (ale to samo uczucie mam kiedy patrzę na cenniki konkurencji). Obiektywnie jeżeli lubisz komfortową jazdę w 2.0 benzynie to chyba dobry wybór.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektroniczne gadżety potrafią żyć własnym życiem. Nie powoduje to przerw w eksploatacji ale lekko irytuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawias na naszych drogach leci dość szybko. Poza tym - OK.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 135KM 99kW
[l/100km]