Samochod bardzo awaryjny. Potencjalnym nabywcom radze wliczenie w koszt biletu miesiecznego w kierunku serwisu i z powrotem.
Gdyby nie usterki auto ocenilbym dobrze, ale te kompletnie dyskwalifikuja samochod kosztujacy prawie 80 tys.
Wrażenia
3,0
Silnik
Maksymalny moment obrotowy przy stosunkowo niskich obrotach jak na beznzyne, co pozwala na "dosc" elastyczna jazde. Powyzej 140 km/h przyspiesza koszmarnie. Przy 180 km/h silnik pracuje za glosnio i jazda z taka predkoscia po autostradzie nie nalezy do przyjemnych. Obiecywanych przez producenta 203 km/h nie udalo mi sie nigdy osiagnac.
3,0
Skrzynia biegów
Dlugie przelozenia, ale pracuje dosc precyzyjnie. Dziwne zachowanie przy wlaczaniu pierwszego biegu gdy samochod jeszcze sie nie zatrzymal w trakcie cofania. Podobno ten typ tak ma.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe nawet jak na ta klase auta, co przeklada sie na mala stabilnosc przy dynamicznej jezdzie. Cos za cos.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam specjalnych zastrzezen.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Pomijam tu jakosc elementow sterowania, spasowanie, itp
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylator glosno pracuje na wyzszych obrotach. Przy regularnej wymianie filtra przeciwpylkowego nie ma problemow z parowaniem przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sam raz.
3,0
Wyciszenie
Przecietne. Ciagle cos stuka w tylnym zawieszeniu. Przy najezdzaniu na poprzeczne przeszkody (np tory tramwajowe) jest zdecydowanie za glosnio.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zuzycie paliwa miasto: 10-11 l/100. Na trasie ok 7-8 litrow. Ceny przegladow raczej wyzsze niz przecietne. Naprawy bardzo drogie, a samochod nalezy do najbardziej awaryjnych jakie mialem.
2,0
Stosunek jakość/cena
Oprocz komfortowego zawiesznia i stosunkowo cichego wnetrza samochod nie ma zadnych zalet. Z uwagi na usterki cena jest nieadekwatna do jakosci. Na miejscu Renault oferowalbym ten model w Bangladeszu a nie w Europie.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ten model w ogole nie powinien zostac dopuszczony do sprzedazy z uwagi na notoryczne usterki wszystkiego: czujniki cisnienia w oponach, regularnie zrywanie linki regulacji podparcia ledzwiowego, czujnik zamkniecia drzwi kierowcow - koniecznosc wymiany calego zamka, hamulec reczny, czujnik zapiecia pasow bezpieczenstwa, podsietlenie tablicy rozdzielczej, sprzezarka klimatyzacji, sterowanie szybami. Koszt takich napraw w ciagu roku uzytkowania przekroczyl 10 tys zl. Koszmar.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przednie zawieszenie do wymiany po 60 tys. Mimo slabych drog, to jednak spora przesada przy takim przebiegu. Mocowanie tylnej belki po 80 tys. Po zdjeciu oslony silnika od spodu pelno cieknacego oleju przy przebiegu 80-90 tys!! No i na koniec awaria "czegos" zwiazanego z przepustnica. Czego nie wiem, bo Renault Polska nie potrafilo naprawic. Po nagrzaniu silnika samochod przechodzil w tryb awaryjny z maksymalna predkoscia 70 km/h.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW
[l/100km]