Karoseria
: Przestronność, komfort i wyposażenie w tak leciwym aucie. Brak rdzy, tanie części eksploatacyjne, bardzo dobre hamulce i... może nie uwierzycie prosta konstrukcja.
4,0
Całokształt
8 Air Bag, 4 x elektryczne szyby, roleta tylnej szyby, czujniki cofania, ESP, ABS, roleta tylnej szyby, el. lusterka, regulacja wielopłaszczyznowa foteli i kierownicy, Tempomat, sterowanie radiem przy kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach,
Wrażenia
4,0
Silnik
1,8 dobrze, za słaby przy ruszaniu w mieście przy Automacie, ale "brzęczy" na wolnych obrotach to samo zaobserwował znajomy mechanik w 2,0 - szklanki popychaczy. Prosta konstrukcja silnika jak w 1,6 i 2,0
3,0
Skrzynia biegów
Automat, brakuje 5 biegu w trasie powyżej 120 km/h, "muli", powoli zmienia biegi nawet w tiptronicu
4,0
Układ jezdny
Stabilny samochód, mimo śliskich nawierzchni i śniegu grudzień-luty 2016, do wymiany gumy na tylnej belce - standard, jednak są 2 sztuki na całe tylne zawieszenie, bardzo dobre hamulce
Komfort
4,0
Widoczność
ogólnie duży komfort jak za taką cenę, dużo miejsca na nogi na tylnej kanapie, dużo schowków, przydają się fabryczne czujniki cofania ze względu na słabą widoczność do tyłu
4,0
Ergonomia
Dość dobra, przewidywalna/czytelna obsługa poszczególnych funkcji auta
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło zimą, dość szybko rozgrzewa się silnik, jednak nagrzanie wnętrza na krótkich odcinkach przy -4 i więcej trochę trwa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża wygoda i przestrzeń dla pasażerów z tyłu, ISOFIX
4,0
Wyciszenie
Wyjątkowo cicho
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Automat 1,8 benzyna kupiony w grudniu 2016 roku. 1700 kilometrów przejechane po Warszawie i okolicach, nie w korkach. Podane spalanie więc jest dla okresu zimowego, ale i tak mnie przeraża. Średnio, po mieście około 12 litrów. Skrzynia 4 biegowa, brak 5 biegu powyżej 120 kilometrów w trasie. Żałuję, że nie kupiłem 3,0 lub 2,0 turbo z 5 biegowym automatem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie części, kpl. mechanizm rozrządu SKF, prosta konstrukcja zawieszenia mimo częstej wymiany gum tylnej belki (zasłyszane) to i tak tylne zawieszenie ma dwie tuleje met-gum, przód to 2 wahacze trójkątne i 2 łączniki stabilizatorów - tanie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za szybko, aby coś powiedzieć na 3 m-ce jazdy: tuleje tylnej belki do wymiany, szyba prawa/przednia do sprawdzenia mechanizm podnoszenia, wymieniona półoś prawa, tarcze przód + klocki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW
[l/100km]