Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Hatchback

Ben, 12 lat temu
Silnik 1.8 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna II Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Duży komfort jazdy. Blachy ocynkowane! Błotniki z tworzywa więc nie ma problemów z jakąś rdzą i można się pośmiać z równolatków z innych marek z pryszczami!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : karta uruchamiająca + czytnik
Silnik : klekot na wolnych obrotach
Inne : drobnostki z elektroniki trochę upierdliwe, bo częste
4,0
Całokształt
Duże wygodne auto o nowoczesnej sylwetce. Bardzo dobrze wyposażone. Tanie części zamienne i duża dostępność do używek.Poważnych awarii nie miałem. Drobne problemy z elektroniką. Można wykonać we własnym zakresie kupując używki z anglików. Dużą zaletą jest komfortowe zawieszenie, duży zakres bezpieczeństwa.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracował cicho i równo. Niestety przy przebiegu ok. 170 000 po rozgrzaniu zaczął pracować jak diesel. Pojawił się klekot. diagnoza: koło zmiennych faz rozrządu do wymiany koszt ok. 500 zł +robocizna. Mechanik doradził aby wymienić wraz z rozrządem (jeden koszt robocizny 200 -300 zł)ale nie ma potrzeby wymiany natychmiastowej! Można z tym jeździć i podobno nic się nie dzieje. Kręci się na wysokich obrotach ale dobrze przyspiesza i dość przewidywalne. Zadowalająca dynamika w zakresie ok 3000 obrotów!
4,0
Skrzynia biegów
Przejechane ok 30 tys i pojawił się wyciek między skrzynia a silnikiem. Niewielki koszt i po sprawie. Można przy okazji wymienić olej w skrzyni chociaż producent nie zaleca wymiany. Sama skrzynia bez problemów. Biegi wchodzą ładnie i delikatnie nawet w zimie po rozruch na gęstym oleju.
4,0
Układ jezdny
Trochę mały promień skrętu. Można się czasami zdziwić przy zawracaniu. Tylne zawieszenie co ok. 3o tys do wymiany poduszki belki tył. Nie są drogie za kpl. 2 szt ok 100 zł. Koszt wymiany ok 200 zł.Nie warto kupować dużo droższych oryginałów. Nie zwiększają żywotności- przebiegu. Przekładnia kierownicza bez problemów. Również przód zawieszenia ok. Miękkie przyjemne i wygodne zachowanie się na polskich drogach. Duży komfort jazdy. Dobre hamulce.
Komfort
3,0
Widoczność
To co na - małe lusterka wsteczne, słaba widoczność przez tylną szybę przy cofaniu,
4,0
Ergonomia
Ładna, nowoczesna sylwetka
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa, szybkie suszenie przedniej szyby w zimie, bez problemów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo, wygodnie, mięciutko. Dużo schowków i przestrzeni. Nie dotykasz się z pasażerem w czasie jazdy. Swobodnie z tyłu mieszczą się 3 dorosłe osoby.Dobre nagłośnienie.Podłokietnik z tyłu i z przodu.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie komory silnika i przedziału pasażerskiego. Szczelne drzwi, nie słychać szumów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jazda z LPG 9/100km (cykl mieszany), 11/benzyna(cykl mieszany). Na lpg długie trasy tanio. Należy pamiętać o regularnej wyminie filierka gazu ok 20-30 zł. Wpływa to na płynna jazdę i przejścia z benzyny na gaz. Na krótkich trasach nagrzewa się do przełączenia po ok 4km. Jeśli w danym roku kończy 10 letnia ważność zbiornika należy wykonać przegląd kilka dni przed terminem. Powoduje to, że mimo ważności 10 letniej zbiornika zyskujemy kolejny 11 rok z ważnym przeglądem LPG. Taka mała rada :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze można mieć dużą, bezpieczną, dobrze wyposażoną i tanią w eksploatacji(LPG) limuzynę o nowoczesnej sylwetce. Ale jak już się ma trzeba o nią dbać jak o kobietę :) Najlepiej garażować i regularnie serwisować.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mnóstwo drobnych awarii elektroniki. Karta (mikrostyki), mechanizmy podnoszące szyby (135 zł/szt), silniczki zamykające drzwi w zamku centralnym ( całość ok 85 zł/szt), światła cofania jak było sucho na zewnątrz działały w deszcz i wilgoć nie, przygasające bez powodu podświetlanie tablicy rozdzielczej,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy regularnych wymianach zużywających się elementów i przeglądach znikoma. Jak się dowiadywałem w serwisach: to najbardziej niezawodna jednostka silnikowa w Lagunach. Nikt nie polecał za to 1,9 w dieslu (awaryjne koło dwumasowe i rozwalająca się turbina = ogromne koszty!)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna II Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
249,00 zł
8,5
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna II Hatchback