Karoseria
: Piękna linia nadwozia, zwłaszcza w połączeniu z dużymi felgami i spojlerkiem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Elektroniczna przepustnica.
Przeniesienie napędu
: Sprzęgło oraz
Inne
: Centralny zamek
4,0
Całokształt
Świetne auto, ale niestety troche niedopracowane. Wersja Dynamique na rynek w UK ma świetne wyposażenie: półskórzana tapicerka, nawigacja (2D), elektrycznie sterowane: szyberdach, lusterka, szyby (4), karta-kluczyk, alufelgi R17 z oponami 225/45, spojler, centralny zamek, światła przeciwmgielne, ABS z BA. Samochód jest obszerny, chociaż z tyłu nie jest aż tak dużo miejsca, a bagażnik jest dość skromny. Świetnie zabezpieczony antykorozyjnie. Niestety do ideału brakuje nieco z powodu troszke wyższej awaryjności niż u konkurencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.8 16V to absolutne minimum w tym samochodzie. Pojazd jest całkiem dynamiczny i cichy, ale elastyczność mogła by być nieco lepsza. Spalanie także jest zbyt wysokie: 10-11 litrów/100 km przy dość dynamicznym stylu jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje cicho, ale jest zbyt "gumowa" (porównując do Astry II). Kierowca musi się do tego poprostu przyzwyczaić. Biegi są krótko zestopniowane, co chyba wymuszone jest silnikiem o małej mocy. Minusem jest brak jakiejkolwiek blokady biegu wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest OK, ale w ostro pokonywanych zakrętach przód potrafi "odpłynąć". Kierowca musi być czujny, zwłaszcza, że seryjne koła z oponami 225/45 R17 zachęcają do ostrzejszej jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu bardzo przeciętna. Spojler zasłania widok do tyłu, a do tego w mojej wersji (Dynamique) nie ma czujników cofania. W przód jest nawet OK, o ile fotel nie jest ustawiony zbyt nisko.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Naprawde wzorowa ergonomia. Zwlaszcza sterowanie radiem przy kierownicy, oraz sterowanie komputerem pokładowym jest udanym pomysłem. Kierownica leży idealnie i reguluje się w 2 płaszczyznach, fotele także maja szeroki zakres regulacji. Lewarek zmiany biegów pod ręką, podobnie jak dźwignia hamulca ręcznego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetne ogrzewanie. Już po 2 minutach jazdy we wnętrzu robi się ciepło, nawet przy ujemnych temperaturach. Wentylacja także idealna, chociaż w moim egzemplarzu nie działa już klimatyzacja. Duży szyberdach ratuje sytuacje w upalne dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu kabiny idealna, bardzo wygodne obszerne fotele. Tylna kanapa nie jest już tak obszerna, miejsca na nogi jest mniej niż u konkurencji (mondeo, C5), a linia dachu ogranicza przestrzeń na głowę dla wyższych pasażerów. Kanapa także jest wyprofilowana na 2 pasażerów, a trzecie miejsce (w postaci podłokietnika z uchwytami na napoje) jest chyba tylko awaryjne. Jednak wynika to z kształtu nadwozia, więc jest usprawiedliwione. Jak dla mnie OK.
5,0
Wyciszenie
Benzynowa wersja 1.8 16V jest bardzo cicha do ok 110 km/h, później także jest w miare cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zbyt wysokie, zwłaszcza w mieście. Średnio wyszło około 10-11 litrów/100 km. Na usprawiedliwienie dodam, że jeżdże dynamicznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest bardzo tani w zakupie w UK, za około 900 funtów można kupic rocznik 2001 z przebiegiem okolo 120 000 mil. Za takie małe pieniądze trudno dostać tak wyposażony samochód, więc na usterki można przymknąć oko. Samochód jest dodatkowo bardzo ładny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem centralny zamek w tylnych lewych drzwiach. Troche wkurzające.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych usterek: wymiana sprzęgła i "wybieraka" w skrzyni biegów, pokrzywione przednie tarcze hamulcowe po wjeździe w kałuże oraz wymiana elektronicznej przepustnicy. Troche dużo jak na rok jazdy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW
[l/100km]