Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Hatchback

prz, 15 lat temu
Silnik 1.8 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 173 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna II Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To poprostu dobry kompromis pomiędzy przyjemnością z jazdy i kosztami eksploatacji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : szyba przy kierowcy zamyka się tylko jak ma ochotę.
Zawieszenie : sworzeń wahacza
Karoseria : klekotanie wnętrza
4,0
Całokształt
Bardzo ładne, bogato wyposażone, dość szybkie i komfortowe auto za małe pieniądze. Niestety jest niedopracowane pod względem solidności. Wracając do wyglądu to nie spotkłem jeszcze osoby, której to auto by się nie spodobało. I to zarówno na zewnątrz jak i w środku. Większość osób jest zachwycona wyglądem tego samochodu. No i koszty eksploatacji: wbrew pozorą to auto nie rujnuje kieszeni.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny i w miarę oszczędny. Podobno jest też trwały i niezawodny(w miarę). Pracuje równo, nieźle przyspiesza w całym zakresie obrotów, no może nie lubi bardzo niskich.Na trasie elastyczność jest zadowalająca ale to też zasługa krótkiego przełożenia ostatniego biegu. Uważam, że silnik to najmocniejszy punkt w tym aucie.
4,0
Skrzynia biegów
Wszyskie biegi wchodzą lekko, choć niezbyt precyzyjnie. Samo zestopniowanie wg mnie nie jest najlepsze. Biegi są krótkie, szczególnie piątka. Jadąc autostradą 130 km/h mam wrażenie jakbym jechał na czwórce i cały czas sprawdzam czy aby nie zapomniałem zmienić biegu:)
4,0
Układ jezdny
Zestrojenie zawieszenia jest idealne jak na polskie drogi, komfortowe. Twarde może jest lepsze na równych drogach ale ja takich prawie nie widuje. Jak dla mnie zawieszenie mogłoby pracować odrobinę ciszej. Nie mam zastrzeżeń do działania układu kierowniczego a hamulce są świetne. Niestety zawieszenie tego auta jest poprostu awaryjne i właściciel musi z jego powodu często odwiedzać warsztaty. Psuje się wszystko: sworznie, drążki kierownicze, nietrwałe są amortyzatory itd. Większość awarii można jednak niedrogo usunąć. W przeciwieństwie do aut tej klasy produkcji niemieckiej i japońskiej zawieszenie ma prostszą konstrukcję a jego elementy nie są zintegrowane i można je wymieniać osobno.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu nie najlepiej, za to do przodu i na boki bardzo dobrze. Świetne są też mocno oddalone od nadwozia lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Wygodne, choć miękkie fotele, bardzo dobra pozycja za kierownicą, mnóstwo schowków, uchwytów, lampki podświetlające podłogę. Jak dla mnie poprostu doskonale.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja nie jest zbyt wydajna. Dmuchawa pracuje nieprzyjemnie głośno. Brakuje też nawiewów na tylne siedzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uważam, ze auto jest naprawdę przestronne. Jadąc w czwórkę nikt nie powinien narzekać na ciasnotę. dużo miejsca jest na nogi, wnętrze jest bardzo szerokie i chyba tylko bardzo wysocy pasażerowie mogą mieć mało miejsca nad głowami na tylnych siedzeniach.
3,0
Wyciszenie
Czytałem wiele testów, w których pisało, że auto jest doskonale wyciszone. No cóż, ja się z tym nie zgadzam.Po pierwsze z powodu wczesniej wspomnianego przełożenia biegów jazda autostradą z prędkościami 130 i więcej jest męcząca(w moim poprzednim aucie nissan primera p10 z 1994 r nie było głośniej). Po drugie hałasuje zawieszenie podczas jazdy po kiepskich nawierzchniach. I po trzecie najbardziej denerwujące są ciche klekoty wydobywające się z różnych okolic deski rozdzielczej i drzwi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam założoną sekwencyjną instalację gazową i auto jest bardzo ekonomiczne. Ceny przeglądów i napraw są dokładnie takie same jak u większości konkurentów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest mniej solidne od chyba wszystkich znanych konkurentów ale jest też dużo tańsze. Wydaje mi się, że jest warte swojej ceny. Jest duża szansa trafienia na zadbany i bezwypadkowy egzemplarz z książką serwisową. Porównywalny Passat nie miałby tych atutów i byłby o 2-3 lata starszy. Wątpie żeby był wtedy bardziej niezawodny.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo drobnych acz uciążliwych awarii zawieszenia i elektroniki. Zawodzą elementy dodatkowego wyposazenie, wnętrze klekocze.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wbrew pozorą w tej wersji silnikowej poważne awarie raczej się nie zdarzają. Pojedyncze przypadki równie często przytrafiają się konkurencji.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna II Hatchback