Inne
: Już pędzę do salonu żeby zamowić dwie nowe laguny. Jadną do jazdy , a drugą jako auto zastępcze.
3,0
Całokształt
Czytam opinie o nowej lagunie III i zauważyłem, jedną podstawową prawidłowość: tzn. brak opinii krytycznych, negatywnych.
Czyżby nagle okazało się że Renault dramatycznie podnosi jakość swoich wyrobów.
W to nigdy nie uwierzę. Jestem właścicielem Laguny II , 2001, 1600 .
Samochód kupiłem w salonie i również zachwycałem się nim przez pierwsze miesiące.
Zimny prysznic przeszedłem kiedy pojawiły się pierwsze usterki.
Dodam że jestem raczej spokojnym kierowcą, a na dowód tego powiem że klocki hamulcowe przód wymieniałem dopiero po 140 tysiącach kilometrów.
Poza tym w mojej pięknej lagunie remontuję zawieszenie przód co 50 tyś km., tył co 70 tyś. Przekładnię kierownicy wymieniałem po 40 tyś, sprężarkę klimatyzacji po 20 tyś. Dwukrotnie wymieniłem przepustnicę, która jest tutaj elektrycznie sterowana ponieważ silnik samoczynnie wyłączał się podczas jazdy.
Musiałęm dokupić kartę startową, to wynalazek nietrafiony. Jej sprawność jest obliczona na około 4 lata. Po tym czasie szykujemy 500 zł na zakup nowej wraz z zaprogramowaniem. Wahacze z przodu wymieniłem po 70 tyś km. Po 150 tyś padło łożysko alternatora oraz łożysko przedniego koła.
Po 170 wymiana koła dwumasowego. Przy przebiegu 140 tyś padły podnośniki przednich szyb, najpierw lewy potem prawy. Po ok. 100 tyś kupiłem nowy włącznik sterowania lusterkami.
Po 180 tyś nie działa już zamek centralny oraz sygnał ostrzegania o pozostawionych światłach podczas wysiadania z samochodu. Po 150 tyś zwiał czynnik chłodzący układu klimatyzacji z powodu licznych nieszczelności oraz padło ogrzewanie lusterek.
Mimo licznych napraw stuki zawieszenia utrzymują się od nowości. Wyjątkowo nierówne zużywanie się klocków hamulcowych z tyłu. Podczas kiedy zewnętrzne są niewiele ruszone, to wewnętrzne zjechane symetrycznie po obu stronach do zera , wymiana co około 40 tyś.
Po trzech latach pryszcze na drzwiach tylnych. Skrzypiące plastiki zwłaszcza zimą to nic nadzwyczajnego. Po 3 latach nie działa już regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy.
Najmocniejszy element to z pewnością silnik - gdyby informowali w serwisie że rozrząd trzeba wymienić 40 tyś km wcześniej niż przewiduje książka serwisowa auta - ponieważ w tym modelu pasek pęka znacznie wcześniej.
Czujniki ciśnienia w kołach niestety ulegają awarii i wyświetlacz pokazuje bzdury. Po dwóch wymianach czujników zleciłem serwisowi ich dezaktywowanie.
Po 170 tyś wymiana przegubów i to nie dlatego że pękły osłony gumowe przegubów ale dlatego że pękły metalowe zaciski które trzymają osłony.
Po 8 latach eksploatacji mojego auta wniosek nasuwa się sam. Ja nie piszę tego po to żeby krytykować, ale nie da się czytać tych piewców zachwytu nad nową laguną pozbawioną jakichkolwiek wad i usterek, lepszą od wszytkich innych samochodów. Wydatki na naprawy są niewyobrażalne już po gwarancji.
Rozwiązaniem jest naprawa w warsztacie nieautoryzowanym korzystając z zamienników. Dodam że elementy nieoryginalne użyte do naprawy zawieszenia oraz klocki hamulcowe wytrzymują znacznie dłużej niż oryginale części RENAULT.
Pamiętam jak Renault za pośrednictwem grupy dziennikarzy wychwalali nową LAGUNĘ II. Jak pieli zachwyty nad rewelacyjną jakością, bezusterkowością, jak opowiadali co to przechodził samochód w ramach testów drogowych.
Ja nabrałem się na te piewy zachwytów i kupiłem pomimo że znajomi mi odradzali.
A póżniej po 5 latach przeczytałem o największej wpadce RENAULT z powodu usterkowości i niskiej jakości tego auta. Przeczytajcie testy ADAC i TUV na temat usterkowości – laguna otwiera tam drugą setkę „ bezusterkowych” produktów RENAULT. Względnie niewysoką cenę zakupu Laguny firma rekompensuje sobie serwisem.
Atrakcyjną cenę zakupu porównajcie do realnej ceny odsprzedaży . Pozdrawiam życząc wyższej jakości samochodu niż mój.
Wrażenia
3,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
2,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 107KM 79kW
[l/100km]