Inne
: Ponieważ znam Laguny dość dobrze napiszę o bagażniku. To moje pierwsze kombi jeśli chodzi o ten model i pełną powagą stwierdzam, że na urlop można zapakować pół domu :)
4,0
Całokształt
Może nie doskonale, ale na pewno bardzo dobrze. Laguna I w wersji po lifcie jest obecnie jednym z najbardziej opłacalnych zakupów w gronie samochodów klasy niższej średniej. Pojazd nadal gwarantuje elegancką stylistykę, przyzwoite koszty utrzymania i koszt zakupu na poziomie Fiata Seicento.
Zapraszam na pełną ocenę modelu 1.8 16V Kombi
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę zbyt głośny na wysokich zakresach obrotów, ale ogólna ocena wypada pozytywnie. Bardzo elastyczny i nawet z 4 biegu daje się przyzwoicie przyspieszać bez bawieniem się lewarkiem zmiany biegów.
5,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu skrzynia pracuje rewelacyjnie. Absolutnie żadnych problemów z tzw. luźnym lewarkiem czy problemem z wrzuceniem konkretnego biegu. Cicha i dobrze zestrojona z silnikiem skrzynia.
4,0
Układ jezdny
Poprzednia Laguna, którą posiadałem(3.0V6 aut.)była szczytem luksusu jaki może zafundować właścicielowi zawieszenie. Obecna 1.8 16V jest wyraźnie twardsza, ale zapewnia bardzo przyzwoity komfort i pokonywanie wszelkich nierówności.
Komfort
3,0
Widoczność
Jest to kombi więc nie każdy szybko się do tego przyzwyczai.Przy trzech zagłówkach w tylnej kanapie widoczność z tyłu nie jest szczytem marzeń, ale nie stanowi też wielkiego problemu.
4,0
Ergonomia
To zależy od potrzeb. Moim zdaniem \"Laga\" zapewnia wszystko, co trzeba do komfortowego podróżowania w mieście i w trasie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Obecnie mam wersję z manualnymi pokrętłami i wszystko(klima i grzanie)działa poprawnie. Przy klimatronicu zimą miałem wielkie problemy w wydobyciem z niego odpowiedniej ilości ciepła.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak przystało na Lagunę jest bardzo dobrze. Wersja kombi zapewnia dużą ilość miejsca dla pasażerów i przepastny wręcz bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Poza opisywanymi przez mnie wysokimi zakresami obrotów gdy silnik pracuje dość głośno nie mam większych zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są porównywalne z odpowiednikami innych marek, a w niektórych przypadkach nawet tańsze. Ogromna ilość dobrej jakości zamienników, które kupimy za śmieszne pieniądze. W niektórych przypadkach można też posiłkować się szrotami z częściami do \"francuzów\", na których jest ogromna ilość tych aut. Po widlastej \"szóstce\", która piła 15/100 km spalanie w tym modelu na prawdę mnie rozpieszcza i nie ma sensu bawić się w gaz. Cykl miejski to 8-9 litrów w zależnosci od \"nogi\", a trasa to 6-7 litrów w zakresie prędkości 100-130 km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym przypadku posłużę się przykładem. Za zarejestrowanego Passata 1.8 kombi z tego rocznika i w dobrym stanie trzeba dać 10-11 tys. Za taką samą Lagunę 6-7 tys. Czy Renault bywa częściej w warsztatach? Na pewno nie. Czy do Passata kupimy taniej części? Na pewno nie. Wnioski pozostawiam potencjalnym nabywcom.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem wypada jakiś drobiazg, ale model po lifcie jest dość dobrze dopracowany. Blacha ocynk i w przypadku aut bezwypadkowych korozja nam nie grozi. Inne i pozornie wytrzymałe marki nie mogą się tym poszczycić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz części eksploatacyjnych wynikających z przebiegu nie naprawiałem NIC.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 120KM 88kW
[l/100km]