Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

Adamo, 18 lat temu
Silnik 2.2 dT 115KM 85kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 238 tys. km
Renault Laguna I Hatchback 2.2 dT 115KM 85kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Naprawde niezle auto z dobrym, sprawdzonym silnikem. Jesli potrafimy o nie dbac, takze bezawaryjne. Idealne do jazdy poza miastem na dlugich trasach, w miescie troszke za ciezkie i malo ekonomiczne, a do tego z nieprecyzyjna skrzynia biegow. Jednak malo jest aut, ktore beda w stanie dorownac komfortem podrozowania Lagunie, nawet wsrod najnowszych modeli. Pod tym wzgledem jest po prostu swietnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to w zasadzie to co Renault ma moim zdaniem najlepszego do zaoferowania. Dla mnie liczy sie cicha praca jednostki, ale najbardziej ten fajny ciag w niskim zakresie obrotow. Czyli to, czego brakuje mi w silnikach diesla nowej generacji, ktore swa charakterystyka przypominaja silniki benzynowe.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynie biegow to zawsze pieta achillesowa "francuzow". Zwyczajnie trzeba do tego przywyknac i biegi wrzycac zarowno wolniej, jak i delikatniej. Da sie jednak przezyc, choc to chyba najgorszy element auta. Nigdy nie polecam Renault z "autoamtem"!!! Tragedia!!!
4,0
Układ jezdny
Jest naprawde niezle, choc przy wersji kombi radze postarac sie o amortyzatory gazowe z tylu-olejowki w lato nie trzymaja, a w zimie zwyczjnie nie wytrzymuja niskich temperatur. To w koncu ciezkie auto.
Komfort
4,0
Widoczność
Szyba przednia wyprofilowana doskonale, ta z tylu jak w kazdym kombi, nie pomaga, ale tez nie przeszkadza zbyt mocno. Jak w kazdym aucie, trzeba sie przyzwyczaic.
5,0
Ergonomia
Jest naprawde super. Przelaczniki umieszczone tak, by intuicyjnie po nie siegnac. W wersji RXE (najbogatszej) sterowania radiem z kierownicy, wiec pelen komfort. Do klimy dostep tez rewelacyjny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie to ideal. Jezdzilem wieloma autami, ale tutaj jest super. Mam tu na mysli wersje z automatyczna klimatyzacja, bo bez niej jest cholernie ciezko-auto szybko nagrzewa sie w sloncu. A zima.. Coz, ostatniej zimy po uruchomieniu silinka przy -28 stopniach (zero problemow, filtr nie "staje") i wlaczeniu klimatyzacji i ogrzewania szyb (w tej wersji tylna i obydwie boczne) po 5 minutach w aucie jest sucho! Jak na diesla, ideal!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jeden z tych elementw, dla ktorych wybralem to auto. Miejsca nie brakuje, a komfort podrozowania jest naprawde wysoki. I te drzwi.. Pokazcie mi drugie takie auto, ktorym tak lekko zamkniecie drzwi-istny luksus. Tylko nauczcie je zamykac swoich znajomych-wszyscy trzaskaja!!! Oprocz tych, ktorzy maja Laguny :) Jest jeden minus, w innych autach nie domykam drzwi!
4,0
Wyciszenie
Tu mogloby byc nieco lepiej, ale jak na auto sprzed prawie 10 lat, projektanci nie zalowali materialow wyciszajacych. Jest niezle do predkosci 135-140 km/h. Powyzej halas jest juz troche dokuczliwy, bo obroty silnika przekraczaja 4000, a wysilony diesel nie brzmi najlepiej :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To zrozumiale, ze ta generacja silnikow nie jest tak oszczedna, jak ta wykorzystujaca pompowtryskiwacze czy tez system common rail, ale przy umiejetnej jezdzie roznice nie sa powalajace. Najgorzej wypada miasto, auto wazy prawie 1,5 tony i jakos trzeba je rozpedzic :(
5,0
Stosunek jakość/cena
Mysle, ze te auta sa niedoceniane. Za niewielkie pieniadze otrzymujemy auto duze, niezwykle pojemne, komfortowe i jesli o nie zadbamy-niezawodne
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest tak dopracowane, ze drobne usterki raczej nie maja miejsca. Wszystko zalezy od tego, jak dbamy o to auto. Jesli wszystko wymieniamy na czas i regularnie dbamy o stan pojazdu, auto naprawde odwdzieczy sie bezawaryjnoscia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mialem z tym autem jeden powazny problem. Po zakupie samochodu w Niemczech uwierzylem w zapewnienia, ze auto jest po duzym przegladzie (lewe faktury), ze wszystko bylo wymieniane na czas itp. Odradzam komukolwiek wiare w takie bajki. Po przejechaniu 28 tys. km. w Polsce pekl pas rozrzadu. Strasznie sie balem, bo wiadomo-czesci do Renault nie sa najtansze. Mialem jednak duzo szczescia-do wymiany cztery dzwigienki, zawory w ogole sie nie skrzywily (3 zawory na cyl.), wiec uratowal mnie zakup kompletnego rozrzadu i z naprawa zmiescilem sie w kwocie 900 PLN. To kwestia mojej naiwnosci, a poza tym wszystko w porzadku, naprawde niezawodne auto.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 dT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna I Hatchback