Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

axelsjoblom, 14 lat temu
Silnik 2.2 D 84KM 62kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna I Hatchback 2.2 D 84KM 62kW 1993-2000 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Zaskoczyło mnie to, że wbrew moim oczekiwaniom elektryka w lagunie nie spłatała to tej pory jakichś większych niespodzianek.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : metaliczne odgłosy przy jeździe z obrotami ponad 2000, na każdym biegu- przyczyna do tej pory nieustalona, od ponad roku
Silnik : lekkie szarpanie na zimnym silniku; przy -5 stopniach ustaje po przejechaniu jakichś 300 metrów
Zawieszenie : co jakiś czas jest w zawieszeniu do zrobienia jakaś pierdoła; co jakiś czas coś stuka, mimo że żadna część nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany
4,0
Całokształt
Samochód do jazdy na codzień- git! Prawdopodobnie nie zepsuje się na trasie (mi się to jeszcze nigdy nie zdarzyło), a do codziennej ekonomicznej i wgodnej eksploatacji nadaje się wybornie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nadaje się dla osób poruszających się z rozsądnymi prędkościami. Powyżej 100km/h robi się niestety za głośno (chociaż może mam zawyżone wymagania). Auto zachęca do płynnej i oszczędnej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo wygodnie, skrzynia dobrze zestopniowana, ale niestety, tuż po kupnie auta okazało się, że w skrzynia była dziurawa. Musiałem zakładać używaną, co kosztowało około 1000 złotych. Od tamtej pory skrzynka chodzi bez zarzutu, aczkolwiek ostatnio zaczął lekko haczyć pierwszy bieg. Ponadto w aucie dają się słyszeć metaliczne odgłosy szurania (chrobotanie), zwłaszcza przy prędkości obrotowej powyżej 2000. Mechanicy rozkładają ręce od ponad roku, a i mi nie chce się za bardzo szukać przyczyny. Na plus można zaliczyć również to, że można bez problemu ruszać na jedynce, a nawet na dwójce, bez użycia gazu, na samym sprzęgle. Super sprawa w długich warszawskich korkach.
5,0
Układ jezdny
Bardzo wygodne auto, zawieszenie mięciutkie. Nie da się autem zbyt szybko jechać w zakrętach, zwłaszcza ciasnych. Mi jednak taka charakterystyka odpowiada, czuję się, jakbym jeździł \"amerykanem\".
Komfort
5,0
Widoczność
Widzę wszystko dookołoa, nie mam najmniejszych problemów z parkowaniem. Wjeżdżam równolegle w miejsca dłuższe o jakieś 25 centymetrów od laguny.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski i dźwigienki w rozsądnych miejscach. Fabryczny pilot do radia. Podparcie lędźwiowe, regulacja wysokości fotela. Wygodna pozycja za kierownicą. Brakuje tylko regulacji wysokości kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja rewelacyjnie dba o zachowanie pożądanej temperatury we wnętrzu. Nie trzeba bez przerwy majstrować przy pokrętłach, których zresztą w aucie nie ma. Za wadę można uznać czas rozgrzewania się przy naprawdę niskich temperaturach. Po sześciu kilometrach zaczynało lecieć ciepłe powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla każdego. Trochę niewygodne środkowe miejsce na kanapie, ale to już nie mój problem, tylko pasażerów.
3,0
Wyciszenie
Auto jest za głośne. No ale to stary diesel, więc w sumie nie ma co się dziwić. Poza tym jestem przyzwyczajony do cichych aut w rodzaju safrane albo c5, a z nimi rzecz jasna nie ma co porównywać 14-letniej laguny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo małem zużycie paliwa, jak na silnik o tak sporej pojemności. Naprawy czasami kosztują zaskakująco sporo, ale nie ma co rozpaczać. Problemem jest natomist OC, ze względu na dużą pojemność silnika, to co oszczędzam na paliwie, wydaję na OC. W pierwszym roku 1450, w tym 1300 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być trochę taniej, jednak nie należy zapominać, że kiedyś było to auto klasy średniej, więc kosztów eksploatacji na poziomie tico spodziewać się raczej nie należy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się pierdoły- prowadnice szyby z przodu (nie otwierałem jej od pół roku), ostatnio jeden z zamków maski przestał się zatrzaskiwać, co jakiś czas stuka coś w zawieszeniu. Zamarzł filtr paliwa przy -26, ale to kwestia paliwa, a nie auta.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zatarte obydwa wentylatory chłodniy, prawie doprowadziło to do przegrzania silnika. Padnięta skrzynia biegów. Zużyte sprzęgło (ale to kwestia tego, jak było ono eksploatowane przez poprzednich trzech właścicieli). Połamane obydwie sprężyny z przodu (to już niebezpieczne!). No i nadwozie, które rdzewieje. Tylny lewy błotnik, prawy również (pęknięcie lakieru), z przodu ktoś mnie stuknął, lekko w błotnik, lakier popękał i również zaczęło rdzewieć.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna I Hatchback