Przeniesienie napędu
: Zapewnia zarazem komfort jak i dobre własności jezdne.
4,0
Całokształt
Za takie pieniądze nic lepszego nie kupicie. Podchodziłem do tego auta z dużą dozą nieufności, ale jak na razie jestem bardzo zadowolony i chyba następne auto to też będzie jakieś Renault.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak to stary traktor, klekocze i ciągnie jak zły. Motor dTi w przeciwieństwie do dCi nie posiada CR ani dwumasy. Może jest niekulturalny, ale za to nie ma takich wymagań jeśli chodzi o jakość paliwa, a wiadomo że u nas w kraju ON jest niezbyt dobrej jakości. Miałem wcześniej auto z Common Railem i na prawdę na początku musiałem się przyzwyczaić do innego klekotu i dudnienia \"nowego\" pieca.
Jeśli chodzi o osiągi i spalanie to jeśli chodzi o to drugie to na razie niewiele mogę powiedzieć. Dynamika jazdy jest raczej przeciętna, chociaż ten osiołek ciągnie dzielnie już od bardzo nisich obrotów a przy 2000 tysiącach można odczuć lekkiego \"kopa\" (max. moment obrotowy).
4,0
Skrzynia biegów
Jestem mile zaskoczony jeśli chodzi o skrzynię. Jeździłem kilkoma francuzami i zawsze lewarek chodził jak chochla w kotle zupy, a tutaj jest na prawdę świetnie. Poszczególne przełożenia można włączać jednym palcem, a dźwignia trafia idealnie na swoje miejsce. W przeciwieństwie do poprzedniego samochodu (Ford) nie ma problemów z wpięciem biegu wstecznego- zawsze wchodzi za pierwszym razem.
Przełożenia dobrane tak, aby sprawnie się rozpędzać. W trasie przydałby się szósty bieg.
5,0
Układ jezdny
Tutaj na prawdę nie ma się do czego przyczepić. Idealny kompromis pomiędzy dobrymi właściwościami jezdnymi a komfortem. \"Zawias\" połyka bez problemu nasze nierówności i dziurki, a w dodatku robi to bezszelestnie, co także wpływa na podwyższony komfort jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra. Trochę gorzej jest do tyłu, gdyż szyba jest pochylona pod dużym kątem, co wymaga trochę przyzwyczajenia i na początku może sprawiać problem wyczucie tyłu auta. W mojej Lali są czujniki parkowania z tyłu, co bardzo ułatwia sprawę jeśli chodzi o parkowanie.
Lusterka zewnętrzne bardzo duże. Zapewniają spore pole widzenia, dodatkowo w lusterku kierowcy jest część wypukła, które niweluje w dużym stopniu martwe pole przy zmianie pasa.
4,0
Ergonomia
Praktycznie wszystko jest na swoim miejscu. Dużo funkcji skompresowane że tak powiem w przełączniki zespolone ( sterowanie wycieraczkami i światłami przeciwmgłowymi ).
Ogólnie to wszystko jest pod ręką, jedyne co drażni to miejsce umieszczenia pokrętła opornika podświetlenia (obok prawego kolana), ale na szczęście nie używa się tego zbyt często.
Jeśli chodzi o schowki to trochę brakuje uchwytu na kubek z prawdziwego zdarzenia- te w klapce schowka są niepraktyczne a w dodatku jak mamy coś \"ważnego\" w schowku to można to łatwo zalać napojem. Wielki plus za podłokietnik i spory schowek w nim (ten przed pasażerem jest jakiś mikry) oraz miejsce na drobiazgi pod radiem. Także pozytywnie oceniam obecność kieszeni w drzwiach tylnych i w oparciach foteli, co także wpływa na wzrost praktyczności wnętrza. W przednich drzwiach także spore kieszenie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie daję max\'a, gdyż nie wiem czy klima daje radę w ciepłe dni (dopiero niedawno go kupiłem i było już zimno). Jeśli chodzi o grzanie to mój dTi dość wolno się grzeje, ale jak jest ciepły grzeje jak szalony. Podoba mi się funkcja w climatronicu, która pozwala na skierowanie powietrza we wszystkie możliwe dysze (szyba, nogi, twarz). Dzięki temu w aucie jest ciepło i szyby nam nie parują. Automatyczna klima świetnie trzyma temperature zadaną, dzięki czemu można na prawdę świetnie podróżować w miłej atmosferze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Laguna to auto klasy średniej i to pełną gębą. Miejsca w kabinie jest ogrom. Bagażnik to chyba jeden z największych w klasie.
Fotele i kanapa obite świetnym welurem (miły w dotyku i zapewniający wygodę). Ponadto są dość miękkie i duże,ale kręgosłup nie boli przy dłuższych wojażach, zapewniają dość dobre podparcie boczne i posiadają regulację lędźwi.
3,0
Wyciszenie
Nie wiem czy zawiniło tutaj wyciszenie, czy silnik jest zbyt głośny ale możnabyło się bardziej przyłożyć do wyciszenia. Nie jeździłem dCi-kiem, więc nie mam porównania.
Brak dwumasy także może być dla kogoś wadą (zwiększone przenoszenie drgań na nadwozie).
Gdyby silnik był lepiej wygłuszony to dałbym lepszą ocenę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie trudno mi powiedzieć, ale wydaje mi się że w mieście w granicach 7 się zakręci.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do tego co oferuje Laguna zapewnia według mnie brak konkurencji. Cena niska ponieważ Renault nie posiada opinii auta niezawodnego, ale Laguna 1 jest w powszechnej opinii autem trwałym i w miarę niezawodnym.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy zakupie nie działała lampka kabiny i szwankuje oświetlenie bagażnika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy z odpalaniem zimnego silnika- typowa przypadłość 1.9 dTi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dTi 99KM 73kW
[l/100km]