Zawieszenie
: Zawieszenie naprawdę komfortowe, pomimo opini o zbyt miękkim zawiasie, wg mnie nie jest tak źle, dobrze trzyma się w zakrętach, ładnie tłumi wszelkie nierówności
Układ elektryczny
: kostki elektryczne i inne łączenia często brak styku
Układ hamulcowy
: słabo działające SERVO
4,0
Całokształt
Raczej pozytywnie chociaż dla 98 KM należałoby wygospodarować co najmniej 50 Nm więcej momentu obrotowego
Wrażenia
3,0
Silnik
zbyt mały moment obrotowy, poza tym pracuje bardzo ładnie i równo, nie ma problemów z odpalaniem w temperaturze minusowej
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą ładnie, pewnie chociaż mogłyby trochę lżej
4,0
Układ jezdny
Wyśmienicie na Polskie dziury, chociaż trwałość nie powala na kolana
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra widoczność zarówno do przodu jak i do tyłu
2,0
Ergonomia
Brak regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach - występuje tylko w osi kierownicy, przy wzroście 190 mały problem z nogami przy wsiadaniu a Panowie z brzuszkiem to całkiem tragedia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń, aczkolwiek climatronic zbyt intensywnie schładza na początku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
na tylnej kanapie miejsce bardzo dużó nawet dla 3 osób, kierowca ma dosyć miejsca dyskomfort powoduje jednak brak regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach, dla pasażera brak regulacji wysokości fotela (ale to tylko w tym modelu RXI)
2,0
Wyciszenie
Zakres prędkości 100 -120 km/h bardzo intensywnie słychac pracę silnika powyżej zanika przechodząć w odgłosy szumu powietrza i opon
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niezależnie od stylu jazdy spalanie zawsze utrzymuje się na stałym poziomie, długotrwała trasa wcale nie wpływa aż tak pozytywnie na wyniik spalania
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli trafimy na egzemplarz garażowany wówczas mozemy uniknąć zaśniedzony styków i innych niespodzianek. W tej cenie jest to chyba najlepszy kompromis wiek/cena/jakość/niezawodność
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
usterki typu brak styku przewodów, szczotki rozrusznika, cieknąca uszczelka pod miskąolejową oraz dziwne odgłosy dochodzące z okolic deski rozdzielczej przy obrotach rzędu 2 - 3 tys
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po roku czasu eksploatacji z poważnych usterek to konieczność wymiany półosi po awarii przegubu - przeguby zespolone z półosią,
Korozji uległa chłodnica klimatyzacji - koniecznmośc wymiany
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dTi 99KM 73kW
[l/100km]